Diēta un atslodzes dienas jūlijā

Ko ēst jūlijā, lai justos un izskatītos labi, jauneklīgi un veselīgi? Protams, ka vietējos zaļumus, dārzeņus un ogas. Jūlija ēdienkarte nav iedomājama bez zemenēm, ķiršiem, dillēm, lokiem, pētersīļiem, gurķiem, tomātiem, jaunajiem kabačiem un dažādiem salātiem.

Runājot par salātiem un citiem zaļumiem, veselīgāki un vērtīgāki ir tie, kas auguši nevis siltumnīcā, bet gan zem klajas debess. Tā tie dienā saņem vairāk saules, bet naktī – mēness gaismas, līdz ar to laukā augušie augi ir arī enerģētiski daudz spēcīgāki par saviem zem plēves augušajiem kolēģiem.




Diēta un atslodzes dienas jūlijā

Jūlija TOP produkti

Jūlijs Latvijā ir bagāts ar dažādiem svaigiem un veselīgiem produktiem, kas ir lieliski piemēroti diētai un atslodzes dienām. Sezonālie augļi un dārzeņi ir pilni ar vitamīniem, minerālvielām un antioksidantiem, kas veicina labu veselību un labu pašsajūtu. Šeit ir daži no jūlija TOP produktiem:

  1. Avenes – C vitamīna, šķiedrvielu un antioksidantu avots. Lieliski piemērotas kā uzkoda vai kā salātu un desertu sastāvdaļa.
  2. Ķirši – palīdz samazināt iekaisuma procesus organismā un uzlabot miega kvalitāti.
  3. Gurķi – pateicoties savām urīndzenošajām īpašībām, palīdz mazināt tūskas. Gurķi ir bagāti ar šķiedrvielām. Tos lieto svaigā, salītā, marinētā veidā. Visveselīgākais gurķu izmantošanas veids – to izmantošana svaigā veidā – salātos.
Ātrie mazsālītie gurķi

Ātrie mazsālītie gurķi: recepte

  1. Tomāti – Kālija, likopēna (tomātu mizā), beta karotīna, folātu un C vitamīna avots.
  2. Cukini – līdzīgi ka gurķi, cukini satur daudz ūdens. To garša ir maiga, tumīga un spirdzinoša. Šie dārzeņi ir viegli pagatavojami. Labi iederēsies salātos un tvaicējumos. Īsta delikatese ir cepti cukini ar ķiplokiem un olām.

Ieteikumi veselīgai jūlija ēdienkartei

Lai uzturētu veselīgu un sabalansētu uzturu jūlijā, ir svarīgi iekļaut ēdienkartē dažādus sezonālos produktus un ievērot dažus pamatprincipus. Šeit ir daži ieteikumi veselīgai jūlija ēdienkartei:

  1. Ēdiet daudzveidīgi.
  2. Izmantojiet vietējos produktus.
  3. Izvairieties no pārstrādātiem produktiem. Samaziniet pārstrādātu produktu, piemēram, gatavo ēdienu un uzkodu, patēriņu, jo tie bieži satur daudz sāls, cukura un neveselīgus taukus.
  4. Dzeriet pietiekami daudz ūdens. Jūlijā, kad laiks ir karsts, ir īpaši svarīgi uzturēt pietiekamu ūdens līmeni organismā.
  5. Plānojiet maltītes. Plānojiet ēdienreizes iepriekš, lai izvairītos no neveselīgām izvēlēm un nodrošinātu sabalansētu uzturu.

Lejuplādēt izdrukājamu ēdienkartes plānotāju nedēļai (PDF) >>>

Atslodzes dienas pēc Mēness fāzēm jūlijā

Laiks: Latvijas

Atslodzes dienas pēc Mēness fāzēm jūlijā 2024

M – “mazā 12h atslodzes diena”, L/JM – “lielā jaunmēness 24h atslodze”, L/PM – “lielā pilnmēness 24h atslodze”

Te vēl kas interesants:

Mēness kalendārs 2024.gada otrajam pusgadam: jūlijs – decembris

Mēness kalendārs 2024.gada otrajam pusgadam: jūlijs – decembris. UZZINĀT VAIRĀK…

Vasaras ēdienkarte. Sezonālie produkti: mellenes

Vasaras ēdienkarte: sezonālie produkti. SKATĪT…