Šī ir ziemas diētas TREŠĀS NEDĒĻAS ēdienkarte. Ziemas diēta paredzēta uztura režīma sakārtošanai un dažādošanai. Tā palīdz rūpīgāk izvērtēt savus ēšanas paradumus un atbrīvoties no liekā svara, saglabājot dzīvesprieku, enerģiju un nekrītot galējībās.

Diētas mērķis ir ar ēdiena palīdzību ienest savā ikdienā vairāk krāsainības, fiziskās veselības, prieka un harmonijas.

Diētas ievaddaļa ar pamatnoteikumiem lasāma šeit: Ziemas diēta. Četru nedēļu veselības maratons.

Diētas pirmās nedēļas ēdienkarte ir šeit: PIRMĀ NEDĒĻA.

Diētas otrās nedēļas ēdienkarte ir šeit: OTRĀ NEDĒĻA.

Diētas ceturtās nedēļas ēdienkarte ir šeit: CETURTĀ NEDĒĻA.



Ziemas diēta. Trešā nedēļa: ēdienkarte 7 dienām

Pirmā diena

Brokastis. Augļu salāti: sagriež gabaliņos vienu ābolu, banānu un kivi. Pievieno 150 g jogurta bez piedevām un ēdamkaroti medus. Dzer kafiju, tēju vai svaigi spiestu augļu sulu.

Otrās brokastis. 20 g riekstu vai viens auglis vai glāze svaigi spiestas augļu sulas.

Pusdienas. Cepeškrāsnī cepti dārzeņi: cepamajā traukā saliek kārtām trīs vārītus kartupeļus, neliela izmēra kubiciņos sagrieztu kabaci un rīvētu burkānu. Pārber ar garšvielām un apslaka ar ēdamkaroti eļļas. Cep 20 minūtes 150 grādu temperatūrā. Pirms pasniegšanas pārkaisa ar rīvētu sieru un zaļumiem.

Launags. 300 g svaigu augļu vai neliela sauja žāvētu.
Ziemas diēta. Trešā nedēļa
Vakariņas. Brokoļi krējuma mērcē: 300 g brokoļus noblanšē ar verdošu ūdeni, notecina un liek cepamajā pannā. Divas ēdamkarotes skābā krējuma sajauc ar ēdamkaroti rīvēta siera un garšvielām. Mērci pārlej brokoļiem. Liek līdz 150 grādiem sakarsētā cepeškrāsnī un cep 15- 20 minūtes.




Otrā diena

Brokastis. Maizītes ar olu un tunci: 2 sakapātas vārītas olas sajauc ar trīs ēdamkarotēm konservēta tunča savā sulā un 1 ēdamkaroti skāba krējuma, pievieno sāli un piparus pēc garšas. Smērē uz rupjmaizes un rotā ar sagrieztiem tomātiem. Dzer kafiju, tēju vai svaigi spiestu augļu sulu.

Otrās brokastis. 20 g riekstu vai viens auglis vai glāze svaigi spiestas augļu sulas.

Pusdienas. Biezeņzupa: sagriež mazākos gabalos vienu burkānu, nelielu gabaliņu ķirbja un 100 g cukini vai kabača. Pielej ūdeni tā, lai nosegtu dārzeņus un vāra līdz tie mīksti. Pievieno ķiploka daiviņu, sāli un garšvielas pēc garšas. Sablenderē. Pievieno divas ēdamkarotes kausēta siera. Ēd ar šķēlīti rupjmaizes.

Launags. 300 g svaigu augļu vai neliela sauja žāvētu.

Vakariņas. Ķirbju salāti: uz rupjas rīves sarīvē 150 g ķirbja, pievieno gabaliņos sagrieztu apelsīnu, ēdamkaroti dzērveņu vai brūkleņu un ēdamkaroti medus. Pievieno kanēli pēc garšas. Klāt ēd sešas ēdamkarotes vārītu rīsu.

Trešā diena

Brokastis. Putra ar dārzeņiem: uzvāra 150 ml ūdens, pievieno tik pat daudz auzu pārslu, ēdamkaroti eļļas, pēc garšas – sāli, šķipsniņu kurkumas un melno piparu. Pavāra minūti, noņem no uguns un ļauj vēl 5 – 10 minūtes uzbriest. Liek uz šķīvja, dekorē ar gurķu šķēlītēm un kubiciņos sagrieztu papriku, pārkaisa ar sasmalcinātiem lociņiem vai dillēm. Dzer kafiju, tēju vai svaigi spiestu augļu sulu.

Otrās brokastis. 20 g riekstu vai viens auglis vai glāze svaigi spiestas augļu sulas.

Pusdienas. Vistas fileja apelsīnu mērcē: izspiež sulu no diviem apelsīniem. Sulai pievieno sasmalcinātu ķiploka daiviņu, sāli, citronpiparus pēc garšas un tējkaroti sojas mērces. Lej sakarsētā pannā vai katliņā un vāra līdz sula sāk kļūt biezāka un līdzināties mērcei. Vistas fileju sagriež gabaliņos, apkaisa ar garšvielām un apcep. Gatavo fileju pārlej ar apelsīnu mērci. Klāt ēd vārītus rīsus un svaigu gurķu šķēlītes.

Launags. 300 g svaigu augļu vai neliela sauja žāvētu.

Vakariņas. Zivs ar dārzeņiem: tvaicē vai novāra divus vidēja izmēra burkānus un vienu papriku. Nelielā daudzumā eļļas apcep 200 g zivs filejas ar garšvielām. Visu kārto uz šķīvja. Klāt piegriež svaigus tomātus un pārkaisa ar zaļumiem.

Ceturtā diena

Brokastis. Biezpiens ar salātlapām: 100 g biezpiena sajauc ar 2 ēdamkarotēm skāba krējuma. Pārkaisa ar trīs vidēja izmēra saplucinātām salātlapām. Klāt piekož divas rupjmaizes šķēlītes, kas pārziestas ar plānu kaņepju sviesta kārtu. Dzer kafiju, tēju vai svaigi spiestu augļu sulu.

Otrās brokastis. 20 g riekstu vai viens auglis vai glāze svaigi spiestas augļu sulas.



Pusdienas. Makaroni ar brokoļu mērci: izvāra 150 g pilngraudu makaronu. Pārlej ar mērci, kas gatavota no 100 g blanšētu brokoļu, kas sablenderēti ar vienu ķiploka daiviņu un 4 ēdamkarotēm skāba krējuma. Pārkaisa ar rīvētu cieto sieru. Klāt ēd salātus: uz rupjās rīves sarīvē vienu nelielu burkānu un sajauc ar tējkaroti olīveļļas un tējkaroti citronu sulas.

Launags. 300 g svaigu augļu vai neliela sauja žāvētu.

Vakariņas. Ar biezpienu pildīta paprika: divas paprikas pārgriež uz pusēm, iztīra no sēklām un pilda ar biezpiena masu, kas pagatavota no 100 g biezpiena, kas sajaukts ar vienu sasmalcinātu avokado, ķiploka daiviņu, sāli un pipariem pēc garšas.

Piektā diena

Brokastis. Linsēklu jogurts: 200 g bezpiedevu jogurta sajauc ar 1 ēdamkaroti maltu linsēklu, tējkaroti sasmalcinātu zaļumu, šķipsniņu sāls un šķipsniņu kurkumas. Dzer kafiju, tēju vai svaigi spiestu augļu sulu.

Otrās brokastis. 20 g riekstu vai viens auglis vai glāze svaigi spiestas augļu sulas.

Pusdienas. Kartupeļi ar vistu: gatavo marinādi – ēdamkaroti sojas mērces sajauc ar sasmalcinātu ķiploka daiviņu, pustējkaroti rīvēta ingvera, sāli un pipariem. 100 g vistas filejas sagriež sloksnēs un iemarinē uz stundu. Tad apcep nelielā eļļas daudzumā no abām pusēm. Ēd ar trīs vārītiem kartupeļiem un skābētu kāpostu salātiem.

Launags. 300 g svaigu augļu vai neliela sauja žāvētu.

Vakariņas. Lasis ar dārzeņiem: 200 g laša filejas sadala uz pusēm pa 100 g (sanāk divas šķēles). Liek cepamajā traukā, apkaisa ar sāli, pipariem , zivīm paredzētām garšvielām, apslaka ar eļļu un mazliet citronu sulas. Cep cepeškrāsnī 15 – 20 minūtes 200 grādos. Katliņā uzvāra ūdeni, iemet tajā 200 g rozetēs sadalīta brokoļa un plānās šķēlēs sagriezta burkāna. Pavāra dažas minūtes un nokāš. Uz šķīvja kārto lasi, dārzeņus un visu bagātīgi pārkaisa ar svaigiem zaļumiem.


Sestā diena

Brokastis. Muslis: trīs ēdamkarotes auzu pārslu aplej ar verdošu ūdeni, ļauj 5 minūtes uzbriest. Pievieno nelielu sauju noskalotu rozīņu, rīvētu ābolu un ēdamkaroti medus. Dzer kafiju, tēju vai svaigi spiestu augļu sulu.

Otrās brokastis. 20 g riekstu vai viens auglis vai glāze svaigi spiestas augļu sulas.

Pusdienas. Griķi ar dārzeņiem: uzjauc salātus no viena rīvēta burkāna, 200 g svaiga, smalkās strēmelēs sagriezta kāposta, maziņa sarkanā sīpola, ēdamkarotes olīveļļas un tējkarotes citronu sulas. Ēd kopā ar 8 ēdamkarotēm vārītu griķu.

Launags. 300 g svaigu augļu vai neliela sauja žāvētu.

Vakariņas. Biešu salāti ar pupiņām: 200 g vārītu pupiņu sajauc ar 100 g vārītu, kubiņos sagrieztu biešu, vienu skābētu gurķi, 1 ķiploka daiviņu, ēdamkaroti eļļas, sāli un pipariem pēc garšas. Klāt dzer glāzi kefīra.

Septītā diena

Atslodzes diena. Dzer tikai ūdeni, svaigi spiestas sulas un zāļu tējas vai izvēlas vienu no variantiem un sadala piecām ēdienreizēm:

  • 1,5 kg augļu vai dārzeņu;
  • 1 litrs kefīra vai paniņu;
  • 1 litrs dārzeņu zupas.

Dienas laikā jādzer daudz šķidruma, aptuveni 2 litri.

Diētas ceturtā nedēļa: CETURTĀ NEDĒĻA.

Autors: tava-pasaule.lv / 14.11.2016.

SAISTĪTIE RAKSTI:
Diētas, veselības un atslodzes dienu kalendāri Receptes un uzturs
Ārstniecības augi Skaistumkopšana