Šī ir ziemas diētas PIRMĀS NEDĒĻAS ēdienkarte. Ziemas diēta paredzēta uztura režīma sakārtošanai un dažādošanai. Tā palīdz rūpīgāk izvērtēt savus ēšanas paradumus un atbrīvoties no liekā svara, saglabājot dzīvesprieku, enerģiju un nekrītot galējībās. 

Diētas mērķis ir ar ēdiena palīdzību ienest savā ikdienā vairāk krāsainības, fiziskās veselības, prieka un harmonijas.

Diētas ievaddaļa ar pamatnoteikumiem lasāma šeit: Ziemas diēta. Četru nedēļu veselības maratons.

Diētas otrās nedēļas ēdienkarte ir šeit: OTRĀ NEDĒĻA.

Diētas trešās nedēļas ēdienkarte ir šeit: TREŠĀ NEDĒĻA.

Diētas ceturtās nedēļas ēdienkarte ir šeit: CETURTĀ NEDĒĻA.

Ziemas diēta. Pirmā nedēļa: ēdienkarte 7 dienām

Pirmā diena

Brokastis. Augļi ar jogurtu: sagriež mazos gabaliņos vienu banānu un vienu ābolu. Pārlej ar 200 g bezpiedevu jogurta. Pievieno šķipsniņu kanēļa. Dzer kafiju, tēju vai svaigi spiestu augļu sulu.

Otrās brokastis. 20 g riekstu vai viens auglis vai glāze svaigi spiestas augļu sulas.

Pusdienas. Rīsi ar burkāniem: nelielā eļļas daudzumā apcep ķiploku daiviņu un divus kubiciņos sagrieztus neliela izmēra burkānus. Burkāniem pievieno sāli, piparus pēc garšas, naža galu kurkumas un astoņas ēdamkarotes vārītu rīsu. Pielej nedaudz ūdens un visu vēl mazliet pasutina. Pasniedz pārkaisītu ar zaļumiem.

Launags. 300 g svaigu augļu

Ziemas diēta. Pirmā nedēļa

Vakariņas. Salāti ar apelsīnu mērci: vienu neliela izmēra ledus salātu galviņu sīki saplucina un kārto uz šķīvja. Gatavo mērci: izspiež sulu no puses apelsīna, sakuļ ar četrām ēdamkarotēm grieķu jogurta, sāli un citronpipariem pēc garšas. Otru apelsīna pusi sagriež gabaliņos un pievieno mērcei. Mērci lej pāri ledus salātiem, pa virsu kārto divas cieti vārītas olas, kas sagrieztas četrās daļās.



Otrā diena

Brokastis. Omlete ar papriku: sakuļ divas olas ar nelielu daudzumu ūdens, pievieno sāli, piparus pēc garšas un naža galu kurkumas. Ēd pārkaisītu ar mazos gabaliņos sagrieztu papriku. Dzer kafiju, tēju vai svaigi spiestu augļu sulu.

Otrās brokastis. 20 g riekstu vai viens auglis vai glāze svaigi spiestas augļu sulas.

Pusdienas. Kartupeļi ar biezpienu un dārzeņiem: nelielā eļļas daudzumā apcep sagrieztu puravu, atdzesē un pievieno 100 g biezpiena, sāli un piparus pēc garšas. Ēd ar trīs vārītiem kartupeļiem un svaigiem, šķēlītēs sagrieztiem gurķiem.

Launags. 300 g svaigu augļu

Vakariņas. Vārītu dārzeņu salāti: izvāra divus kartupeļus, burkānu un 200 g selerijas saknes. Visu sagriež mazos kubiciņos, pārlej ar mērci, kas pagatavota no 4 ēdamkarotēm skāba krējuma, ēdamkarotes citronu sulas, sāls un citronpipariem pēc garšas. Klāt ēd divas pilngraudu maizes šķēles

Trešā diena

Brokastis. Asais biezpiens: 100 g biezpiena sajauc ar trīs ēdamkarotēm skāba krējuma, pievieno šķipsniņu čili piparu. Pārkaisa ar smalki sakapātiem zaļumiem. Klāt piekož divas sausmaizītes. Dzer kafiju, tēju vai svaigi spiestu augļu sulu.

Otrās brokastis. 20 g riekstu vai viens auglis vai glāze svaigi spiestas augļu sulas.

Pusdienas. Vistas gabaliņi puravu mērcē: 200 g vistas filejas sagriež kubiciņos, pieber sāli, piparus un kariju, sautē nelielā ūdens daudzumā, kamēr gatavs. Pannā nelielā eļļas daudzumā apcep 100 g gredzenos sagrieztu puravu līdz tie kļūst mīksti, pievieno divas ēdamkarotes krējuma un vistas filejas gabaliņus. Samaisa un liek uz šķīvja. Klāt ēd trīs vārītus kartupeļus un  biešu salātus. Biešu salātus gatavo, sarīvējot vienu neliela izmēra vārīto bietīti un pievienojot tējkaroti olīveļļas un tējkaroti citronu sulas.

Launags. 300 g svaigu augļu

Vakariņas. Biezpiens ar olām: 100 g biezpiena sajauc ar trīs ēdamkarotēm bezpiedevu jogurta un divām cieti vārītām un smalki sakapātām olām. Pievieno sāli pēc garšas un šķipsniņu kurkumas. Pārkaisa ar svaigiem vai saldētiem zaļumiem. Klāt ēd divas rupjmaizes šķēles.

Ceturtā diena

Brokastis. Augļu salāti: sagriež gabaliņos vienu apelsīnu, vienu banānu un trīs žāvētas plūmes. Pievieno ēdamkaroti medus un visu samaisa. Dzer kafiju, tēju vai svaigi spiestu augļu sulu.

Otrās brokastis. 20 g riekstu vai viens auglis vai glāze svaigi spiestas augļu sulas.

Pusdienas. Burkāni ar pākšu pupām: tvaicē vai izvāra 150 g gabaliņos sagrieztu burkānu un 150 g pākšu pupiņu. Ēd ar 6 ēdamkarotēm vārītu griķu un diviem šķēlēs sagrieztiem tomātiem.

Launags. 300 g svaigu augļu

Vakariņas. Rīsi ar papriku un seleriju: izvāra 60 g rīsu, klāt pierīvē 100 g sakņu selerijas un pievieno iztīrītu un kubiņos sagrieztu vienu palielu papriku. Dekorē ar sālīta gurķa šķēlītēm. Klāt dzer svaigi spiestu ķirbju – tomātu sulu.

Piektā diena

Brokastis. Auzu pārslu putra: uzvāra 200 ml ūdens, pievieno 100 g kubiciņos sagriezta ķirbja, pavāra 5 minūtes, pievieno tasi (100 ml) auzu pārslu, sāli pēc garšas un vāra vēl 5 minūtes. Dzer kafiju, tēju vai svaigi spiestu augļu sulu.

Otrās brokastis. 20 g riekstu vai viens auglis vai glāze svaigi spiestas augļu sulas.

Pusdienas. Dārzeņu tīteņi: uz rupjās rīves sarīvē 100 g burkānu un 100 g sakņu selerijas. Liek katliņā, pārlej ar nelielu ūdens daudzumu un sautē, kamēr mīksti. Pievieno sāli, piparus, kurkumu, pusi mazos kubiciņos sagrieztu avokado un trīs ēdamkarotes vārītu rīsu. Visu samaisa viendabīgā masā un kārto uz trīs verdošā ūdenī noblanšētām kāpostlapām. Kāpostlapas satin kā tīteņus, liek atpakaļ katliņā, pārlej ar nelielu daudzumu ūdens un vēl mazliet pasutina, lai kāpostlapas kļūtu mīkstākas. Liek uz šķīvja, pārlej ar ēdamkaroti krējuma un bagātīgi pārkaisa ar zaļumiem.

Launags. 300 g svaigu augļu

Vakariņas. Vista ar dārzeņiem: 200 g vistas filejas sagriež strēmelēs, apkaisa ar sāli, pipariem un kariju. Cep nelielā eļļas daudzumā. Kad gaļa gandrīz gatava, pievieno noskalotas puķkāpostu un brokoļu rozetes un pielej nedaudz ūdens. Sutina, līdz dārzeņi sāk palikt mīksti. Pirms ēšanas visu apslaka ar tējkaroti citronu sulas.


Sestā diena

Brokastis. Brokastu maizītes: uz divām rupjmaizes šķēlēm liek kaņepju sviestu, sieru un smalki sakapātus zaļumus. Dzer kafiju, tēju vai svaigi spiestu augļu sulu.

Otrās brokastis. 20 g riekstu, viens auglis vai glāze svaigi spiestas augļu sulas.

Pusdienas. Menca pienā: 200 g mencas sagriež gabalos, nopanē rīvmaizē un mazliet apcep nelielā eļļas daudzumā. Tad liek katliņā, apbārsta ar zivju garšvielām, sāli, virsū liek divus apaļās šķēlēs sagrieztus kartupeļus un uz rupjās rīves sarīvētu burkānu. Pārlej ar pienu tā, lai kārtojums būtu nosegts un sutina, līdz dārzeņi mīksti. Kārto uz šķīvja un ēd, bagātīgi pārkaisot ar sasmalcinātām dillēm.

Launags. 300 g svaigu augļu

Vakariņas. Biešu zupa: uzvāra 300 ml ūdens, pievieno vienu vidēja izmēra uz rupjas rīves sarīvētu bieti, vienu kubiciņos sagrieztu kartupeli, 100 g konservētu pupiņu, sāli un piparus pēc garšas. Vāra, kamēr dārzeņi mīksti. Pievieno vienu ēdamkaroti krējuma, bagātīgi pārkaisa ar zaļumiem. Klāt piekož divas rudzu sausmaizītes.

Septītā diena

Atslodzes diena. Dzer tikai ūdeni, svaigi spiestas sulas un zāļu tējas vai izvēlas vienu no variantiem un sadala piecām ēdienreizēm:

  • 1,5 kg augļu vai dārzeņu;
  • 1 litrs kefīra vai paniņu;
  • 1 litrs dārzeņu zupas.

Dienas laikā jādzer daudz šķidruma, aptuveni 2 litri.

Diētas otrā nedēļa: OTRĀ NEDĒĻA.

Autors: tava-pasaule.lv / 14.11.2016.

SAISTĪTIE RAKSTI:
Diētas, veselības un atslodzes dienu kalendāri Receptes un uzturs
Ārstniecības augi Skaistumkopšana