Šī ir ziemas diētas OTRĀS NEDĒĻAS ēdienkarte. Ziemas diēta paredzēta uztura režīma sakārtošanai un dažādošanai. Tā palīdz rūpīgāk izvērtēt savus ēšanas paradumus un atbrīvoties no liekā svara, saglabājot dzīvesprieku, enerģiju un nekrītot galējībās.

Diētas mērķis ir ar ēdiena palīdzību ienest savā ikdienā vairāk krāsainības, fiziskās veselības, prieka un harmonijas.

Diētas ievaddaļa ar pamatnoteikumiem lasāma šeit: Ziemas diēta. Četru nedēļu veselības maratons.

Diētas pirmās nedēļas ēdienkarte ir šeit: PIRMĀ NEDĒĻA.

Diētas trešās nedēļas ēdienkarte ir šeit: TREŠĀ NEDĒĻA.

Diētas ceturtās nedēļas ēdienkarte ir šeit: CETURTĀ NEDĒĻA.

Ziemas diēta. Otrā nedēļa: ēdienkarte 7 dienām

Pirmā diena

Brokastis. Tomātu maizītes: uz divām šķēlēm rupjmaizes smērē svaigo sieru un liek virsū tomātu šķēlītes. Dzer kafiju, tēju vai svaigi spiestu augļu sulu.

Otrās brokastis. 20 g riekstu vai viens auglis vai glāze svaigi spiestas augļu sulas.

Pusdienas. Rīsi ar vistas fileju: nelielā daudzumā eļļas apcep 200 g gabaliņos sagrieztas vistas filejas, pievieno mazliet ūdens un pasautē. Pierīvē nelielu sakņu selerijas gabaliņu un vēl pacep. Pievieno garšvielas – sāli, piparus, kurkumu pēc garšas un astoņas ēdamkarotes vārītu rīsu. Klāt ēd kāpostu – burkānu salātus. Veģetārieši vistas fileju var aizstāt ar vārītām pupām. Starp citu, rīsi ar pupām garšo pat ļoti labi.

Launags. 300 g svaigu augļu vai glāze svaigi spiestas dārzeņu sulas.

Ziemas diēta. Otrā nedēļa

Vakariņas. Kartupeļi ar siļķi: uz šķīvja kārto vienu gabaliņos sagrieztu pussiļķes fileju, trīs vārītus kartupeļus un 100 g biezpiena, kas sajaukts ar divām ēdamkarotēm skāba krējuma un naža galu kurkumas. Dekorē ar svaigiem zaļumiem un ripiņās sagrieztiem skābētiem gurķiem.



Otrā diena

Brokastis. Muslis: 5 ēdamkarotes auzu pārslu aplej ar verdošu ūdeni, ļauj 5 minūtes uzbriest. Pievieno sarīvētu ābolu, divas ēdamkarotes izmērcētu rozīņu un nedaudz mandeļu skaidiņu. Dzer kafiju, tēju vai svaigi spiestu augļu sulu.

Otrās brokastis. 20 g riekstu vai viens auglis vai glāze svaigi spiestas augļu sulas.

Pusdienas. Pupiņu salāti: ņem 200 g vārītu pupiņu, pievieno gredzenos sagrieztu sarkano sīpolu, divus šķēlēs sagrieztus tomātus, divas tējkarotes olīveļļas, sāli un piparus pēc garšas.

Launags. 300 g svaigu augļu vai glāze svaigi spiestas dārzeņu sulas.

Vakariņas. Rīsi ar sēnēm: izvāra 60 g rīsu. Pannā nelielā eļļas daudzumā apcep 200 g sēņu (šampinjonus vai citas sēnes) un vienu sīpolu. Pievieno ēdamkaroti skābā krējuma, sāli un piparus pēc garšas. Klāt ēd svaigu burkānu – kabaču salātus, kas aizdarīti ar tējkaroti olīveļļas un tējkaroti citronu sulas un pārkaisīti ar grauzdētām sezama sēkliņām.

Trešā diena

Brokastis. Apelsīni jogurta mērcē: divus apelsīnus sagriež gabaliņos un pārlej ar mērci, kas gatavota no 100 g bezpiedevu jogurta, kas sajaukts ar ēdamkaroti medus un tējkaroti maltu linsēklu. Dzer kafiju, tēju vai svaigi spiestu augļu sulu.

Otrās brokastis. 20 g riekstu vai viens auglis vai glāze svaigi spiestas augļu sulas.

Pusdienas. Dārzeņu biezeņzupa: 200 g kabača sagriež gabaliņos un liek katlā, pievieno divus sagrieztus kartupeļus un vienu sagrieztu burkānu. Pārlej ar ūdeni tā, lai nosedz un sautē līdz dārzeņi sāk kļūst mīksti. Pievieno sāli, piparus un ķiploka daiviņu. Sablendē viendabīga masā. Dekorē ar pusi kubiņos sagriezta avokado un ēdamkaroti apgrauzdētu ciedru riekstu. Klāt piekož divas sausmaizītes.

Launags. 300 g svaigu augļu vai glāze svaigi spiestas dārzeņu sulas.

Vakariņas. Olu salāti: izvāra un atdzesē 100 g pilngraudu makaronu. Divas cieti vārītas olas sagriež mazākos gabalos un sajauc ar šķēlēs sagrieztiem diviem tomātiem, divām tējkarotēm olīveļļas un makaroniem. Sāli un piparus pievieno pēc garšas. Klāt dzer glāzi kefīra.

Ceturtā diena

Brokastis. Avokado biezpiens: vienu avokado sagriež gabaliņos un gabaliņus saspaida ar dakšu viendabīgā masā. Pievieno 100 g biezpiena, sāli un piparus pēc garšas. Klāt piekož grauzdētas ķiplokmaizītes. Dzer kafiju, tēju vai svaigi spiestu augļu sulu.

Otrās brokastis. 20 g riekstu vai viens auglis vai glāze svaigi spiestas augļu sulas.

Pusdienas. Griķi ar tunci: Izvāra 60 g griķu. Liek uz šķīvja. Blakus kārto 3 vidēja izmēra noskalotas saplucinātas salātlapas, tām virsū – 100 g konservēta tunča savā sulā. Visu apslaka ar ēdamkaroti olīveļļas. Klāt ēd svaigu gurķu – ābolu salātus. Salātus gatavo, sagriežot kubiņos vienu gurķi un vienu ābolu.

Launags. 300 g svaigu augļu vai glāze svaigi spiestas dārzeņu sulas.

Vakariņas. Biešu salāti ar sieru: gatavo biešu salātus, uz rupjās rīves sarīvējot vienu vidēja izmēra vārītu bieti un pievienojot ēdamkaroti olīveļļas un divas tējkarotes citronu sulas. Uz šķīvja kārto biešu salātus un 100 g liesa siera. Pārkaisa ar ēdamkaroti grauzdētu ciedru riekstu vai 5 sadrupinātiem Indijas riekstiem.

Piektā diena

Brokastis. Žāvētu augļu salāti: sagriež šķēlītēs vienu banānu, pievieno no iepriekšējā vakara izmērcētus un noskalotus žāvētos augļus: 5 plūmes, 5 aprikozes un nelielu sauju rozīņu. Visu apslaka ar citronu sulu un dekorē ar dažām dzērvenēm vai brūklenēm. Dzer kafiju, tēju vai svaigi spiestu augļu sulu.

Otrās brokastis. 20 g riekstu vai viens auglis vai glāze svaigi spiestas augļu sulas.

Pusdienas. Kartupeļi ar ziedkāpostiem: divus nomizotus un šķēlēs sagrieztus kartupeļus un 300 g ziedkāposta rozešu kārto uz cepešpannas, pārlej ar mērci, kas gatavota no 4 ēdamkarotēm grieķu jogurta, šķipsniņas sāls, pipariem un ēdamkarotes citronu sulas. Liek līdz 200 grādiem sakarsētā cepeškrāsnī un cep aptuveni 30 minūtes. Ēd kopā ar svaigu kāpostu salātiem.

Launags. 300 g svaigu augļu vai glāze svaigi spiestas dārzeņu sulas.

Vakariņas. Lēcu salāti: 200 g vārītu lēcu sajauc ar vienu uz rupjās rīves rīvētu burkānu, 100 g  uz smalkās rīves rīvēta ķirbja, sasmalcinātu ķiploka daiviņu, trīs tējkarotēm olīveļļas, vienu tējkaroti citronu sulas, sāli un pipariem pēc garšas. Klāt dzer glāzi kefīra vai paniņu.


Sestā diena

Brokastis. Omlete: divas olas sakuļ ar nelielu daudzumu ūdens, pievieno sāli un piparus pēc garšas. Cep, kamēr gatavs. Dekorē ar svaigu tomātu ripiņām. Ēd kopā ar divām rupjmaizes šķēlēm, kas ieziestas ar ķirbju sēklu eļļu. Dzer kafiju, tēju vai svaigi spiestu augļu sulu.

Otrās brokastis. 20 g riekstu vai viens auglis vai glāze svaigi spiestas augļu sulas.

Pusdienas. Zivju zupa: katliņā nelielā daudzumā eļļas mazliet apcep sagrieztu sīpolu, pusi paprikas un gredzenos sagrieztu nelielu gabalu purava, pievieno šķipsniņu ķimeņu, divus melno piparu graudus, vienu lauru lapu, 400 ml ūdens, sāli pēc garšas un uz lēnas uguns vāra 5-10 minūtes. Pievieno gabaliņos sagrieztas 200 g mencas vai laša filejas. Vāra vēl aptuveni 10 minūtes, līdz zivs gatava. Zupai pievieno ēdamkaroti skāba krējuma vai kausētā siera. Klāt piekož rupjmaizes šķēli.

Launags. 300 g svaigu augļu vai glāze svaigi spiestas dārzeņu sulas

Vakariņas. Veģetārā zupa: uzvāra 400 ml ūdens, pievieno ēdamkaroti putraimu un vāra 10 minūtes. Tad pievieno vienu šķēlēs sagrieztu kartupeli un uz rupjās rīves sarīvētu vienu burkānu un gabaliņu selerijas saknes, piegriež vienu sīpolu, vienu ķiploka daiviņu, sāli un piparus liek pēc garšas. Vāra līdz dārzeņi gatavi. Gatavai zupai pievieno vienu ēdamkaroti krējuma, bagātīgi pārkaisa ar zaļumiem. Klāt piekož divas rupjmaizes šķēlītes, kas pārziestas ar kaņepju sviestu.

Septītā diena

Atslodzes diena. Dzer tikai ūdeni, svaigi spiestas sulas un zāļu tējas, vai izvēlas vienu no variantiem un sadala piecām ēdienreizēm:

  • 1,5 kg augļu vai dārzeņu;
  • 1 litrs kefīra vai paniņu;
  • 1 litrs dārzeņu zupas.

Dienas laikā jādzer daudz šķidruma, aptuveni 2 litri.

Diētas trešā nedēļa: TREŠĀ NEDĒĻA.

Autors: tava-pasaule.lv / 14.11.2016.

SAISTĪTIE RAKSTI:
Diētas, veselības un atslodzes dienu kalendāri Receptes un uzturs
Ārstniecības augi Skaistumkopšana