Šī ir ziemas diētas CETURTĀS NEDĒĻAS ēdienkarte. Ziemas diēta paredzēta uztura režīma sakārtošanai un dažādošanai. Tā palīdz rūpīgāk izvērtēt savus ēšanas paradumus un atbrīvoties no liekā svara, saglabājot dzīvesprieku, enerģiju un nekrītot galējībās.

Diētas mērķis ir ar ēdiena palīdzību ienest savā ikdienā vairāk krāsainības, fiziskās veselības, prieka un harmonijas.

Diētas ievaddaļa ar pamatnoteikumiem lasāma šeit: Ziemas diēta. Četru nedēļu veselības maratons.

Diētas pirmās nedēļas ēdienkarte ir šeit: PIRMĀ NEDĒĻA.

Diētas otrās nedēļas ēdienkarte ir šeit: OTRĀ NEDĒĻA.

Diētas trešās nedēļas ēdienkarte ir šeit: TREŠĀ NEDĒĻA.

Ziemas diēta. Ceturtā nedēļa: ēdienkarte 7 dienām

Pirmā diena

Brokastis. Augļu salāti: bumbieris, banāns, apelsīns. Pievieno 150 gr jogurta bez piedevām, ēdamkaroti rozīņu un šķipsniņu kanēļa. Dzer kafiju, tēju vai svaigi spiestu augļu sulu.

Otrās brokastis. 20 g riekstu vai viens auglis vai glāze svaigi spiestas augļu sulas.

Pusdienas. Vista ar dārzeņiem: nelielā daudzumā eļļas apcep 200 g gabaliņos sagrieztas vistas filejas. Pievieno ziedkāpostu un brokoļu gabaliņus, garšvielas, ķiploka daiviņu, pielej nedaudz ūdens un mazliet pasutina. Ēd ar rīvētu burkānu salātiem, kas aizdarīti ar tējkaroti citrona sulas un tējkaroti olīveļļas.

Launags. 300 g svaigu augļu

Vakariņas. Biešu un skābētu kāpostu salāti: sarīvē vienu vidēja izmēra vārītu bieti, pievieno kubiciņos sagrieztu vārītu kartupeli, 100 g skābētu kāpostu, tējkaroti olīveļļas. Klāt piekož rupjmaizes šķēli.

Ziemas diēta. Ceturtā nedēļa



Otrā diena

Brokastis. Zaļumu kokteilis: 200 g bezpiedevu jogurta sablenderē ar sauju zaļumu, pievieno šķipsniņu kurkumas un naža galu aso čili piparu. Dzer kafiju, tēju vai svaigi spiestu augļu sulu.

Otrās brokastis. 20 g riekstu vai viens auglis vai glāze svaigi spiestas augļu sulas.

Pusdienas. Ķirbju biezeņzupa: 300 g ķirbja sagriež kubiciņos un vāra nelielā ūdens daudzumā, kamēr tie sāk izšķīst. Sablendē, pievieno divas ēdamkarotes kausētā siera, sāli, piparus pēc garšas. Labi izmaisa. Virsū uzber lobītas, grauzdētas ķirbju sēkliņas. Klāt piekož divas rupjmaizes šķēles.

Launags. 300 g svaigu augļu

Vakariņas. Biezpiens ar papriku: papriku nomazgā, pārgriež uz pusēm un iztīra. 100 g biezpiena sajauc ar 2 ēdamkarotēm skāba krējuma un smalki sakapātiem zaļumiem. Pievieno sāli pēc garšas. Ar biezpiena masu pilda paprikas pusītes. Dekorē ar skābētu gurķu šķēlītēm. Ēd ar divām šķēlēm pilngraudu maizes.

Trešā diena

Brokastis. Omlete ar kabačiem: 200 g kabača sagriež nelielos kubiciņos, pievieno sasmalcinātu ķiploka daiviņu un apcep nelielā eļļas daudzumā. Divas olas sakuļ ar četrām ēdamkarotēm ūdens, sāli un citronpipariem pēc garšas. Pārlej kabačiem un cep, kamēr gatavs. Ēd ar divām pilngraudu maizes šķēlēm un trīs ķirštomātiņiem. Dzer kafiju, tēju vai svaigi spiestu augļu sulu.

Otrās brokastis. 20 g riekstu vai viens auglis vai glāze svaigi spiestas augļu sulas.

Pusdienas. Dārzeņu sautējums: katliņā uzkarsē divas ēdamkarotes augu eļļas, apcep tajā vienu smalki sagrieztu sīpolu. Piegriež vienu burkānu un divus kartupeļus. Pielej nedaudz ūdens un pasautē. Pievieno 100 g konservēto zaļo zirnīšu un vēl mazliet pasautē. Sāli un piparus pievieno pēc garšas. Ēd ar krējumu.

Launags. 300 g svaigu augļu

Vakariņas. Lapu salāti ar lasi: noskalo, nosusina un saplucina 5 vidēja izmēra salātlapas. Pievieno 100 g mazsālīta laša šķēlītes un divus šķēlēs sagrieztus kivi. Pārlej ar ēdamkaroti skāba krējuma un pārkaisa ar apgrauzdētām mandeļu skaidiņām.

Ceturtā diena

Brokastis. Biezpiens ar ķirbju sēklām: 100 g biezpiena sajauc ar 2 tējkarotēm olīveļļas vai ķirbju eļļas, pievieno sāli pēc garšas un šķipsniņu kurkumas. Smērē uz kliju maizes šķēlēm. Pārber ar ķirbju sēklām. Dzer kafiju, tēju vai svaigi spiestu augļu sulu.

Otrās brokastis. 20 g riekstu vai viens auglis vai glāze svaigi spiestas augļu sulas.

Pusdienas. Brokoļi siera mērcē: verdošā ūdenī liek 300 g brokoļu un vāra 5 minūtes. Nokāš, kārto uz šķīvja un pārlej ar mērci, kas pagatavota no divām ēdamkarotēm skāba krējuma, kas sajaukts ar ēdamkaroti rīvēta siera, garšvielām, vienu sasmalcinātu ķiploka daiviņu un sakapātām dillēm. Klāt ēd aptuveni 100 g uz rupjas rīves sarīvēta kabača.

Launags. 300 g svaigu augļu

Vakariņas. Fenheļa salāti ar kartupeļiem: ņem vienu vidēja izmēra fenheļa galviņu, sarīvē vai sagriež to plānās šķēlēs. Pievieno mazos gabaliņos sagrieztu vienu selerijas kātu. Apslaka ar nelielu daudzumu olīveļļas, pievieno sāli un piparus pēc garšas, samaisa. Ēd kopā ar 2 vārītiem kartupeļiem.


Piektā diena

Brokastis. Muslis: trīs ēdamkarotes auzu pārslu aplej ar verdošu ūdeni un ļauj 5 minūtes uzbriest. Pievieno ripiņās sagrieztu banānu, vienu kivi un kubiņos sagrieztu bumbieri. Pārlej ar divām ēdamkarotēm medus, uzkaisa šķipsniņu kanēļa. Dzer kafiju, tēju vai svaigi spiestu augļu sulu.

Otrās brokastis. 20 g riekstu vai viens auglis vai glāze svaigi spiestas augļu sulas.

Pusdienas. Lēcu biezeņzupa: katliņā nelielā eļļas daudzumā apcep vienu mazu sīpolu līdz brūnganumam. Pievieno 1 tējkaroti sarīvēta ingvera, šķipsniņu kurkumas un šķipsniņu sāls, nedaudz piparus pēc garšas, pusi sagrieztas paprikas, mazliet ūdens un nedaudz pasutina. Atsevišķi izvāra 200 g lēcu. Visu samaisa, pielej vēl verdošu ūdeni,līdz vajadzīgajam daudzumam un sablendē viendabīgā masā. Pievieno ēdamkaroti kausēta siera vai krējuma un ēd ar pāris sausmaizītēm.

Launags. 300 g svaigu augļu

Vakariņas. Vista ar kabačiem: 100 g vistas filejas sagriež nelielos gabalos. Liek pannā, pievieno 2 ēdamkarotes augu eļļas, sāli un garšvielas un mazliet apcep. Pievieno 200 g kubiņos sagriezta kabača un turpina cept, kamēr vista un kabači mīksti. Ēd kopā ar 6 ēdamkarotēm vārītu lēcu un svaigu gurķu salātiem.

Sestā diena

Brokastis. Ogu jogurts: 100 g bezpiedevu jogurta sablendē kopā ar 100 g saldētu ogu un 3 žāvētām plūmēm. Dzer kafiju, tēju vai svaigi spiestu augļu sulu.

Otrās brokastis. 20 g riekstu vai viens auglis vai glāze svaigi spiestas augļu sulas.

Pusdienas. Valriekstu salāti: 50 g valriekstu sajauc ar vienu rīvētu ābolu, 100 g rīvētu sakņu seleriju, 50 g rīvēta cietā siera, 2 ēdamkarotēm skābā krējuma, 1 ēdamkaroti citronu sulas, sāli un pipariem pēc garšas.

Launags. 300 g svaigu augļu

Vakariņas. Saldie burkāniņi ar rīsiem: ieliek verdošā ūdenī 200 g mazo burkāniņu un vāra 10 minūtes. Nokāš, pievieno 2 ēdamkarotes olīveļļas, 2 ēdamkarotes medus un tik pat brūnā cukura. Visu samaisa un liek cepešpannā. Ievieto līdz 200 grādiem sakarsētā cepeškrāsnī un cep vēl aptuveni 10 minūtes. Servē kopā ar 6 ēdamkarotēm vārītu rīsu. Dekorē ar svaigiem zaļumiem un paprikas gabaliņiem.

Septītā diena

Atslodzes diena. Dzer tikai ūdeni, svaigi spiestas sulas un zāļu tējas vai izvēlas vienu no variantiem un sadala piecām ēdienreizēm:

  • 1,5 kg augļu vai dārzeņu;
  • 1 litrs kefīra vai paniņu;
  • 1 litrs dārzeņu zupas.

Dienas laikā jādzer daudz šķidruma, aptuveni 2 litri.

Uz diētas sākumu: Ziemas diēta. Četru nedēļu veselības maratons.

Autors: tava-pasaule.lv / 14.11.2016.

SAISTĪTIE RAKSTI:
Diētas, veselības un atslodzes dienu kalendāri Receptes un uzturs
Ārstniecības augi Skaistumkopšana