TOP 7 brokastis

brokastis

Foto: Jan Vašek

„Kā dienu sāksi, tā to arī nodzīvosi”. Ja ņem vērā šo kāda gudra vīra izteicienu, tad, lai dienu nodzīvotu pareizi, veselīgi un enerģiski, tā jāiesāk ar pareizām un veselīgām brokastīm.

Uztura speciālisti vēl joprojām diskutē par to, kas tad īsti būtu tie vispareizākie rīta cēliena produkti, kas mums nodrošinātu sabalansētu un visādā citādā ziņā ideālu brokastu maltīti. Vieni saka, ka labāk ēst auzu pārslas, citi – ka olas un biezpienu, vēl nākamie – ka brokastīs būtu ēdami dārzeņi un augļi.

Vispareizākais, noteikti, būtu orientēties pēc savām izjūtām un izvēlēties sev tādas brokastis, pēc kuru notiesāšanas jūtams enerģijas pieplūdums un vēlme darboties nevis apātija, slinkums un vēlme atlaisties.

Ko ēst brokastīs: TOP 7 ēdieni

 

1. Auzu pārslas. Pirmajā vietā, protams, ir auzu pārslu biezputra. To var gatavot gan kā saldo variantu, pievienojot medu un augļus, gan kā sāļo – kopā ar zaļumiem un dārzeņiem.

2. Musli. Otrajā vietā – pilngraudu musli ar jogurtu – klasisks dienas sākums tiem, kas pastiprināti rūpējas par savu figūru.

3. Augļi un siers. Vienas no sabalansētākajām brokastīm: sarīvē vai sagriež šķēlītēs ābolu, pievieno kubiņos sagrieztu čedaras vai citu sieru, to visu pārkaisa ar sauju drupinātu valriekstu – un mundrums līdz pašam pusdienlaikam garantēts.

4. Biezpiens – tradicionāls un daudzu iecienīts brokastu ēdiens, ko arī iespējams kombinēt gan ar augļiem, ogām un medu, gan zaļumiem un dārzeņiem, tādā veidā dažādojot savu ēdienkarti.

5. Smūtiji. To pagatavošanai ņem svaigus augļus, ogas vai dārzeņus, ko intensīvi kuļ blenderī līdz veidojas viendabīga masa. Pēc vēlēšanās var pievienot medu. Vērtīgi ar to, ka organismā tie viegli pārstrādājas un sniedz tūlītēju enerģiju. Kombināciju varianti: kivi + apelsīns, banāns + ananāss, ābols + vīnogas.

6. Griķi. Tiem, kas vēlas brokastīs iestiprināties tā pamatīgāk, derēs griķu biezputra, kam pievienota linsēklu vai kāda cita vērtīga eļļa.

7. Omlete – viena vai divas olas sakultas ar pienu, kam pievienoti svaigi zaļumi un tomāti – vēl viens uzturvielām bagāts brokastu variants rīta ēdienreizei.

Un ko Tu ēd brokastīs?

 tava-pasaule.lv 




SAISTĪTIE RAKSTI:
7 soļi līdz ideālam augumam Atslodzes dienas
Ķermeņa masas indeksa kalkulators





4 komentāri
  1. 03/02/2016
    • tavapasaule 18/02/2016
  2. 06/02/2016
    • tavapasaule 18/02/2016

Komentēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir apzīmēti ar *