Slēpošana pret stresu, depresiju un lieko svaru.

Vai šogad jau esi bijis slēpot? Ja nē, tad nav ko vilkt garumā. Uzzini, kādi būs veselīgie ieguvumi, ja nodarbosies ar šo vienkāršo ziemas sporta veidu un tuvākajās brīvdienās – aidā sniegotajos plašumos.

Lai kāptu uz distanču slēpēm, nav nepieciešama īpaša sagatavotība. Ar to var sākt nodarboties jebkurā vecumā un ziemas periodā tā ir viens no vienkāršākajiem un efektīvākajiem veidiem kā ne tikai nostiprināt, bet arī paaugstināt savu imunitāti.

Fiziskām aktivitātēm svaigā gaisā laika apstākļos, kad gaisa temperatūra noslīd zem nulles ir organismu norūdošs efekts. Līdz ar to paaugstinās mūsu spēja pretoties dažādām infekcijas un vīrusu izraisītām slimībām.




Distanču slēpošana

Slēpošanas plusi




Slēpojot uzlabojas sirdsdarbība, asinis rit straujāk, nodrošinot mūsu šūnas ar skābekli un barības vielām. Pastiprināti izdalās laimes hormons – endorfīns, kas palīdz aizbaidīt depresiju un drūmas domas.

Jo vairāk endorfīnu, jo labāks noskaņojums un jautrāks skats uz dzīvi.

Vajadzība vienlaikus izmantot gan kājas, gan rokas lieliski trenē un attīsta koordināciju un līdzsvara izjūtu, kas ziemā ir īpaši aktuāli: paslīdot uz kādas slidenas ietves būs lielāka iespēja noturēties kājās un nepakrist, tādējādi izvairoties no traumām.

Vicinot nūjas mēs izvingrinām un atbrīvojam visu plecu zonu un sprandu, bet slīdošās kāju kustības ir saudzējošas locītavām un īpaši ceļgaliem.

Slodze tiek sadalīta vienmērīgi, līdz ar to arī mugurkaulam nav nevēlamu triecienu un pārslodzes. Un, ja, piemēram, tāds sporta veids, ka skriešana nav īsti piemērots cilvēkiem ar lieko svaru tieši dēļ paaugstinātās slodzes uz ceļgaliem un mugurkaulu, tad slēpošana šajā gadījumā ir taisni laikā.

Vai slēpojot var notievēt

Slēpošanas laikā tiek nodarbinātas gandrīz visas muskuļu grupas. Pastrādāt nākas ne tikai lielajiem, bet arī mazajiem muskulīšiem. Slodze tiek gan roku, gan kāju, gan arī vēdera un dibena muskuļiem. Īpaši darbināta un tonizēta tiek vēderprese, vairāk vēdera apakšdaļa, tāpēc droši var apgalvot, ka regulāra slēpošana palīdz tikt pie plakana un stingra vēdera.

Rezultāts, protams būs atkarīgs arī no tā, kādā tehnikā un intensitātē tiek slēpots, kā arī atkarībā no slēpošanas trases reljefa. Jo kalnaināka trase un intensīvāka slēpošana, ja vairāk kaloriju tiks sadedzināts.

Kas jāņem vērā

1. Jāpiedomā pie apģērba – nevajadzētu ģērbties pārāk silti, jo kustoties un sasvīstot, liekais mitrums radīs neērtības un diskomfortu. Vislabākais būs vēja necaurlaidīgs apģērbs un speciālie slēpošanas cimdi.

2. Slodze jāpalielina pakāpeniski. Nevajag pārforsēt. Kā jau visās lietās, arī slēpošanā pārslodze var būt kaitīga.

3. Vislabāk, protams slēpot kaut kur tālāk no lielceļiem, kur gaiss ir svaigāks, tīrāks un atmosfēra mierīgāka.



Ja slēpojot, slēpes sapinas un gadās nokrist, tad nevajag ļauties panikai un izmisīgi “kūņāties” pa sniegu – zemāk redzamajā video kāds slēpošanas instruktors uz personiskā piemēra uzskatāmi demonstrē, kā šādā situācijā mierīgi un bez lieka stresa tikt atpakaļ uz kājām:

Autors: tava-pasaule.lv / Publicēts 2016. gada 23. janvārī. / Atjaunināts 22.01.2019.

SAISTĪTIE RAKSTI:
Diētas, veselības un atslodzes dienu kalendāri Veselīgs dzīvesveids
Agrie putniņi 6 personiskās efektivitātes likumi




Viens komentārs
  1. 24/01/2019

Komentēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *