Robins Šarma. 18 paradumi, kas ienesīs pozitīvas pārmaiņas tavā dzīvē

Robins Šarma (Robin S. Sharma) – kanādietis, viens no slavenākajiem Ziemeļamerikas rakstniekiem. Personīgās izaugsmes, līderisma un biznesa treneris. Lasa lekcijas, vada seminārus un motivējošas nodarbības uzņēmējiem un vadītājiem. Pēc izglītības jurists, advokāts.

Milzīgu popularitāti ieguvis pateicoties savām grāmatām, kurās izklāsta savu dzīves pieredzi un dalās ar vērtīgiem, ikdienā praktiski pielietojamiem padomiem par to, kā sevi motivēt garīgai un fiziskai pašizaugsmei, kā atrast un sekot savam dzīves aicinājumam – misijai, līdz ar to padarot katru savu dienu panākumiem bagātāku un dzīvi kopumā – apzinātāku, veiksmīgāku un jēgpilnāku.

Savas pirmās grāmatas izdevis par saviem personīgajiem līdzekļiem un populārākā ir „Mūks, kurš pārdeva savu Ferrari”, kurā tās galvenais varonis, piedzīvojot eksistenciālu krīzi, atrod izeju no tās, pilnībā mainot savu dzīves uztveri, iemācoties skatīties uz lietām pozitīvi un dzīvot saskaņā ar savas dzīves aicinājumu.

Robins nodarbojas arī ar labdarību, dibinājis ”R. Šarmas bērnu fondu”, kas sniedz atbalstu nabadzīgo ģimeņu bērniem piepildīt savus sapņus.

18 paradumi, kas ienesīs pozitīvas pārmaiņas tavā dzīvē

Robins Šarma

Robins Šarma. Publicitātes foto

1. Ikdienas rīta rituāls

Katra rītausma nāk, nesdama sev līdzi atbilstīgu iespēju, lai sāktu pilnīgi jaunu dzīvi. Vienalga, cik stundas tu esi izšķērdējis pagātnē, nākamā stunda, kas tuvojas, var būt perfekta un nesabojāta.
Izveido savu ikdienas rīta rituālu, kura laikā tu vari nesteidzīgi un mierīgi sagatavoties gaidāmajai dienai. Ja nepieciešams, celies agrāk. Pēc pamošanās domā tikai vistīrākās domas, vizualizējot savu ideālo dienu. Tas, kā tu uzsāc dienu, arī nosaka to, kā tu to nodzīvosi. Uzsāc dienu sagatavojies, un tu mainīsies.

2. Rūpējies par templi

Mūsu ķermenis ir mūsu templis, kurā mitinās mūsu dvēsele un, ja gribam dzīvot bagātīgi un pilnīgi, mums tas jāuzskata par svētu.
Regulāras fiziskās nodarbības ne tikai uzlabos veselību, bet arī palīdzēs domāt skaidrāk, palielināt radošās spējas un uzveikt nerimstošo stresu.
Ir maz tādu ieguldījumu, kas dos jums labāku peļņu nekā laiks, kurš atvēlēts fiziskajai veselībai.

3. Rūpīgi un atbildīgi izvēlies pārtiku, ko lieto uzturā

Pārtika, kuru tu lieto, iespaido gan tavu garastāvokli, gan arī domu skaidrību. Nepareiza uztura lietošana pazemina enerģijas līmeni, iespaido veselību un traucē tavam prātam darboties pilnā apjomā.
Pirmais solis disciplinētu ēšanas paradumu izkopšanā ir apzināšanās, ka pēc katrām treknām pusdienām tev būs jāpārcieš tām atbilstīga motivācijas un produktivitātes līmeņa pazemināšanās.
Viena no labākajām stratēģijām enerģijas līmeņa un garastāvokļa uzlabošanai ir paradums ik dienu dzert svaigi spiestas augļu un dārzeņu sulas.

4. Iknedēļas sabats

Ik nedēļu ieplāno laiku pavadīt mierā – dažas stundas pavadi vienatnē, nedarot neko vai darot tās lietas, kuras tev visvairāk patīk darīt.
Viens no pirmajiem soļiem dzīves uzlabošanā ir organizēt savu dzīvi tā, lai tu vairāk vari pievērsties tām lietām, kas tev patīk.
Iekšējo rezervju papildināšana ļaus tev dot vairāk, darīt vairāk un būt kaut kam vairāk priekš citiem. Laiks, ko tu veltīsi sev, lai parūpētos par savu prātu un garu, palīdzēs tev saglabāt līdzsvaru, entuziasmu un nezaudēt jaunību.

5. Radi pats savu garastāvokli

Es savu uzmanību sāku veltīt domu kvalitātei. Šī apzināšanās bija pirmais solis ceļā uz izmaiņām. Pagāja vairāki mēneši, trenējot prātu koncentrēties tikai uz pozitīvām, iedvesmojošām un apgarotām domām. Un, tā darīdams, es redzēju, kā mainās manas dzīves ārējie apstākļi.

6. Piedod

Ja tu uz kādu turi ļaunu prātu, tad tas ir gandrīz tāpat, it kā tu to cilvēku nēsātu sev visur līdzi uz muguras. Viņš izsūc tavu enerģiju, entuziasmu un ienes nemieru domās. Bet, tajā brīdī, kad tu viņam piedod, tu viņu dabū nost no savas muguras un visu atlikušo dzīvi vari turpināt augt.
Katra minūte, kuru tu veltī domām par cilvēku, kurš tev nodarījis pāri, ir minūte, ko esi nozadzis daudz vērtīgākai nodarbei – to cilvēku piesaistīšanai, kuri tev var palīdzēt.

7. Pārtrauc nopelt un kritizēt

Bieži mēs citos ieraugām tās vājības, ar kurām mums visvairāk vajadzētu tikt galā pašiem sevī. Beidz vainot un nopelt! Pilnībā pieņem to, kā viss notiek, un apņemies strādāt pie tā, lai mainītu sevi, pirms tu mēģini izmainīt citus.

8. Cilvēki tev blakus

Izanalizē ar kādiem cilvēkiem un kāpēc tu satiecies. Par cilvēku, kāds tu būsi nākamo piecu gadu laikā, tevi veidos divas pamatietekmes: cilvēki, ar kuriem tu biedrojies, un grāmatas, kuras tu lasi.
Sāc pavadīt laiku kopā ar cilvēkiem, kuri ir aizrāvušies ar to, ko dzīvē dara, un kuri ir nolēmuši pēc iespējas labāk izmantot savu dzīvi.



9. Iemācies pateikt „nē”

Ja tu nemācēsi pateikt „nē” lietām un cilvēkiem, kas tevi novērš un attālina no taviem mērķiem, tad tu visbiežāk būsi aizņemts pildot dažādas mazsvarīgas blakus lietas vai citu iegribas un pavēles.
Ja tavā plānotājā netiek ierakstītas tavas prioritātes, tad tur tiks ierakstītas citu cilvēku prioritātes.

10. Izturies nopietni pret mērķu izvirzīšanu

Ievies paradumu pierakstīt savus mērķus un katru dienu tos pārskati. Notiek kaut kas maģisks, kad tu uz papīra uzraksti tās lietas, ko vēlies redzēt savā dzīvē. Ja tu precīzi zini, kurp dosies, tad ir daudz vieglāk izvēlēties tās darbības, kas palīdzēs tur nokļūt. Ja tu izvirzīsi mērķus, tad tava tālākā rīcība balstīsies uz tavas dzīves misiju, nevis uz katras dienas garastāvokļa svārstībām.
Izvēlēties mērķus, kas tevi saista un motivē, ir viens no labākajiem veidiem, kā paaugstināt savu piesaistes līmeni dzīvei un pavairot enerģiju ikdienas gaitām.
Tāpēc – izvirzi lielus mērķus. Vai nu materiāli, vai garīgi, bet tu esi tikai tik bagāts, cik bagāti ir tavi sapņi.

11. Koncentrējies uz svarīgāko

Cilvēks, kas cenšas izdarīt visu, galu galā nesasniedz neko. Īstais noslēpums tam, kā visu padarīt, ir – zināt, kuras lietas atstāt nedarītas.

12. Izveido paradumu rīkoties

Spēcīgas morālās varas iezīme redzama tādā cilvēkā, kurš pastāvīgi dara nevis to, ko grib darīt, bet gan to, ko vajag darīt.
Tā kā darbība ir paradums tad, jo vairāk pozitīvas darbības tu veiksi, jo vairāk tev gribēsies to darīt vēl un vēl. Taciņa rodas staigāšanas nevis gaidīšanas rezultātā.
Jauni paradumi ir ļoti līdzīgi jaunam kurpju pārim – pirmajās dienās tās būs neērtas. Bet, ja tu tās ievalkāsi kādas trīs nedēļas, tad – derēs kā uzlietas.

13. Svētī savu naudu

„Kad tu izsūti savu naudu, nekad neaizmirsti to svētīt. Lūdz, lai tā svētī katru kam pieskaras, un liec tai iet un pabarot izsalkušos un apģērbt kailos, un liec tai atgriezties pie tevis miljonkārtīgi.”
Šāda maksājumu veikšanas prakse palīdz atbrīvoties no skopuma un attīsta pozitīvu attieksmi pret naudu.

14. Nebaidies riskēt

Baiļu otrā pusē ir brīvība. Dzīve nav nekas vairāk kā skaitļu spēle – jo vairāk riska tu uzņemies, jo vairāk apbalvojumu saņem.
Bet neveiksme – tā ir tikai mācīšanās kā uzvarēt.

15. Izkop savus talantus

Ir atšķirība starp to, vai cilvēks vienkārši eksistē vai patiesi dzīvo; vai tikai cenšas izdzīvot, vai arī patiesi plaukst un zeļ.
Lielākā daļa cilvēku ir zaudējuši no redzesloka tos talantus, kas mīt viņos, un ir samierinājušies ar to, ka savas dzīves labākos gadus pavada skatoties televizoru.
Pārāk daudz cilvēku vairāk laika pavada, koncentrējoties uz savām vājajām vietām, nevis cenšas izkopt savu stipro pusi. Koncentrējoties uz to, kā viņiem nav, tie pamet novārtā tos talantus, kas viņiem ir.
Iepazīsti sevi! Atklāj savus talantus un nospodrini tos līdz izcilībai.

16. Beidz žēloties un sāc dzīvot

Ja tu neesi tik laimīgs vai tik piepildīts, vai tik mierīgs, kāds, pēc tavām domām, tu varētu būt, tad beidz vainot savus vecākus vai ekonomiku, vai savu dzīvesbiedru, vai priekšnieku un uzņemies pilnu atbildību par savas dzīves apstākļiem.

17. Neesi tāds kā visi

Domā savādāk. Pētot pasaules visietekmīgāko un izglītotāko cilvēku dzīves, tu redzēsi, ka viņus neuztrauca tas, ko par viņiem domā citi. Kaut arī sabiedrības viedoklis gribēja noteikt viņu rīcību, viņiem bija drosme sekot savas sirds aicinājumam. Un, izvēloties iet pa nepazīstamu ceļu, tie guva sekmes, kas pārsniedza viņu neprātīgākos sapņus.
Nedari kaut ko tikai tāpēc, ka citi tā dara. Dari to, kas ir pareizi tavuprāt.

18. Esi piedzīvojumu meklētājs

Nosolies atjaunot piedzīvojumu meklētāja garu, kāds tev reiz bija kā bērnam. Izveido sarakstu ar 12 nodarbēm, par kurām tu zini, ka tās tavā normālajā šīs pasaules lietu kārtībā ienesīs lielāku dedzīguma un enerģijas devu. Un nākamā gada laikā katru mēnesi ķeries klāt vienai no tām. Šāda rīcība ir ļoti iedarbīgs veids, lai ieviestu izmaiņas savā dzīvesveidā.
Nekad nav par vēlu kļūt par tādu cilvēku, kāds tu vienmēr esi gribējis būt.

SAISTĪTIE RAKSTI:
16 padomi panākumu gūšanai Kā pareizi formulēt savas vēlmes
Mīlestības ietekme uz 3 dzīves sfērām Afirmācijas – pozitīvie apgalvojumi

Autors: tava-pasaule.lv /Publicēts 2014.gada 1.decembrī /Pēc R.Šarmas grāmatas “Kurš raudās pēc tavas nāves” materiāliem.

Komentēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir apzīmēti ar *