Robins Šarma. 18 paradumi, kas ienesīs pozitīvas pārmaiņas tavā dzīvē

Robins Šarma (Robin S. Sharma) – kanādietis, viens no slavenākajiem Ziemeļamerikas rakstniekiem. Personīgās izaugsmes, līderisma un biznesa treneris. Lasa lekcijas, vada seminārus un motivējošas nodarbības uzņēmējiem un vadītājiem. Pēc izglītības jurists, advokāts.

Robins Šarma milzīgu popularitāti ir ieguvis pateicoties savām grāmatām, kurās izklāsta savu dzīves pieredzi un dalās ar vērtīgiem, ikdienā praktiski pielietojamiem padomiem par to, kā sevi motivēt garīgai un fiziskai pašizaugsmei, kā atrast un sekot savam dzīves aicinājumam – misijai, līdz ar to padarot katru savu dienu panākumiem bagātāku un dzīvi kopumā – apzinātāku, veiksmīgāku un jēgpilnāku.

Pirmās grāmatas izdevis par saviem personīgajiem līdzekļiem un populārākā ir „Mūks, kurš pārdeva savu Ferrari”, kurā tās galvenais varonis, piedzīvojot eksistenciālu krīzi, atrod izeju no tās, pilnībā mainot savu dzīves uztveri, iemācoties skatīties uz lietām pozitīvi un dzīvot saskaņā ar savas dzīves aicinājumu. Robins nodarbojas arī ar labdarību, dibinājis ”R. Šarmas bērnu fondu”, kas sniedz atbalstu nabadzīgo ģimeņu bērniem piepildīt savus sapņus.



18 paradumi, kas ienesīs pozitīvas pārmaiņas tavā dzīvē

Robins Šarma. 18 paradumi, kas ienesīs pozitīvas pārmaiņas tavā dzīvē

1. Ikdienas rīta rituāls

Katra rītausma nāk, nesdama sev līdzi atbilstīgu iespēju, lai sāktu pilnīgi jaunu dzīvi. Vienalga, cik stundas tu esi izšķērdējis pagātnē, nākamā stunda, kas tuvojas, var būt perfekta un nesabojāta. Izveido savu ikdienas rīta rituālu, kura laikā tu vari nesteidzīgi un mierīgi sagatavoties gaidāmajai dienai. Ja nepieciešams, celies agrāk. Pēc pamošanās domā tikai vistīrākās domas, vizualizējot savu ideālo dienu. Tas, kā tu uzsāc dienu, arī nosaka to, kā tu to nodzīvosi. Uzsāc dienu sagatavojies, un tu mainīsies.

Tas, kā tu uzsāc dienu, arī nosaka to, kā tu to nodzīvosi.



2. Rūpējies par templi

Mūsu ķermenis ir mūsu templis, kurā mitinās mūsu dvēsele un, ja gribam dzīvot bagātīgi un pilnīgi, mums tas jāuzskata par svētu. Regulāras fiziskās nodarbības ne tikai uzlabos veselību, bet arī palīdzēs domāt skaidrāk, palielināt radošās spējas un uzveikt nerimstošo stresu. Ir maz tādu ieguldījumu, kas dos jums labāku peļņu nekā laiks, kurš atvēlēts fiziskajai veselībai.

Mūsu ķermenis ir mūsu templis, kurā mitinās mūsu dvēsele.

3. Rūpīgi un atbildīgi izvēlies pārtiku, ko lieto uzturā

Pārtika, kuru lietojam, iespaido gan garastāvokli, gan arī domu skaidrību. Nepareiza uztura lietošana pazemina enerģijas līmeni, iespaido veselību un traucē prātam darboties pilnā apjomā. Pirmais solis disciplinētu ēšanas paradumu izkopšanā ir apzināšanās, ka pēc katrām treknām pusdienām tev būs jāpārcieš tām atbilstīga motivācijas un produktivitātes līmeņa pazemināšanās. Viena no labākajām stratēģijām enerģijas līmeņa un garastāvokļa uzlabošanai ir paradums ik dienu dzert svaigi spiestas augļu un dārzeņu sulas.

4. Iknedēļas sabats

Ik nedēļu ieplāno laiku pavadīt mierā – dažas stundas pavadi vienatnē, nedarot neko vai darot tās lietas, kuras tev visvairāk patīk darīt. Viens no pirmajiem soļiem dzīves uzlabošanā ir organizēt savu dzīvi tā, lai tu vairāk vari pievērsties tām lietām, kas tev patīk. Iekšējo rezervju papildināšana ļaus tev dot vairāk, darīt vairāk un būt kaut kam vairāk priekš citiem. Laiks, ko tu veltīsi sev, lai parūpētos par savu prātu un garu, palīdzēs tev saglabāt līdzsvaru, entuziasmu un nezaudēt jaunību.

5. Radi pats savu garastāvokli

Es savu uzmanību sāku veltīt domu kvalitātei. Šī apzināšanās bija pirmais solis ceļā uz izmaiņām. Pagāja vairāki mēneši, trenējot prātu koncentrēties tikai uz pozitīvām, iedvesmojošām un apgarotām domām. Un, tā darīdams, es redzēju, kā mainās manas dzīves ārējie apstākļi.

6. Piedod

Ja mēs uz kādu turam ļaunu prātu, tad tas ir gandrīz tāpat, it kā mēs to cilvēku nēsātu sev visur līdzi uz muguras. Viņš izsūc mūsu enerģiju, entuziasmu un ienes nemieru domās. Bet, tajā brīdī, kad mēs viņam piedodam, mēs viņu dabūjam nost no savas muguras un visu atlikušo dzīvi varam turpināt augt. Katra minūte, kuru mēs veltījam domām par cilvēku, kurš mums ir nodarījis pāri, ir minūte, ko nozogam daudz vērtīgākai nodarbei – to cilvēku piesaistīšanai, kuri mums varētu palīdzēt.

7. Pārtrauc nopelt un kritizēt

Bieži mēs citos ieraugām tās vājības, ar kurām mums visvairāk vajadzētu tikt galā pašiem sevī. Beidz vainot un nopelt! Pilnībā pieņem to, kā viss notiek, un apņemies strādāt pie tā, lai mainītu sevi, pirms tu mēģini izmainīt citus.

8. Cilvēki tev blakus

Izanalizē, ar kādiem cilvēkiem un kāpēc tu satiecies. Par cilvēku, kāds tu būsi nākamo piecu gadu laikā, tevi veidos divas pamatietekmes: cilvēki, ar kuriem tu biedrojies, un grāmatas, kuras tu lasi.
Sāc pavadīt laiku kopā ar cilvēkiem, kuri ir aizrāvušies ar to, ko dzīvē dara, un kuri ir nolēmuši pēc iespējas labāk izmantot savu dzīvi.

Par cilvēku, kāds tu būsi nākamo piecu gadu laikā, tevi veidos divas pamatietekmes: cilvēki, ar kuriem tu biedrojies, un grāmatas, kuras tu lasi.

9. Iemācies pateikt „nē”

Ja tu nemācēsi pateikt „nē” lietām un cilvēkiem, kas tevi novērš un attālina no taviem mērķiem, tad tu visbiežāk būsi aizņemts pildot dažādas mazsvarīgas blakus lietas vai citu iegribas un pavēles.
Ja tavā plānotājā netiek ierakstītas tavas prioritātes, tad tur tiks ierakstītas citu cilvēku prioritātes.

Ja tavā plānotājā netiek ierakstītas tavas prioritātes, tad tur tiks ierakstītas citu cilvēku prioritātes.

10. Izturies nopietni pret mērķu izvirzīšanu

Ievies paradumu pierakstīt savus mērķus un katru dienu tos pārskati. Notiek kaut kas maģisks, kad tu uz papīra uzraksti tās lietas, ko vēlies redzēt savā dzīvē. Ja tu precīzi zini, kurp dosies, tad ir daudz vieglāk izvēlēties tās darbības, kas palīdzēs tur nokļūt. Ja tu izvirzīsi mērķus, tad tava tālākā rīcība balstīsies uz tavas dzīves misiju, nevis uz katras dienas garastāvokļa svārstībām. Izvēlēties mērķus, kas tevi saista un motivē, ir viens no labākajiem veidiem, kā paaugstināt savu piesaistes līmeni dzīvei un pavairot enerģiju ikdienas gaitām. Tāpēc – izvirzi lielus mērķus. Vai nu materiāli, vai garīgi, bet tu esi tikai tik bagāts, cik bagāti ir tavi sapņi.

Tu esi tik bagāts, cik bagāti ir tavi sapņi.

11. Koncentrējies uz svarīgāko

Cilvēks, kas cenšas izdarīt visu, galu galā nesasniedz neko. Īstais noslēpums tam, kā visu padarīt, ir – zināt, kuras lietas atstāt nedarītas.

12. Izveido paradumu rīkoties

Spēcīgas morālās varas iezīme redzama tādā cilvēkā, kurš pastāvīgi dara nevis to, ko grib darīt, bet gan to, ko vajag darīt. Tā kā darbība ir paradums tad, jo vairāk pozitīvas darbības tu veiksi, jo vairāk tev gribēsies to darīt vēl un vēl. Taciņa rodas staigāšanas nevis gaidīšanas rezultātā. Jauni paradumi ir ļoti līdzīgi jaunam kurpju pārim – pirmajās dienās tās būs neērtas. Bet, ja tu tās ievalkāsi kādas trīs nedēļas, tad – derēs kā uzlietas.

Taciņa rodas staigāšanas nevis gaidīšanas rezultātā.

Robins Šarma. 18 paradumi, kas ienesīs pozitīvas pārmaiņas tavā dzīvē

13. Svētī savu naudu

Kad tu izdod naudu, norēķinoties par precēm, pakalpojumiem vai apmaksājot rēķinus, nekad neaizmirsti to svētīt. Lūdz, lai tā svētī katru, kam pieskaras, un liec tai iet un pabarot izsalkušos un apģērbt kailos, un liec tai atgriezties pie tevis miljonkārtīgi. Šāda maksājumu veikšanas prakse palīdz atbrīvoties no skopuma un attīsta pozitīvu attieksmi pret naudu.

14. Nebaidies riskēt

Baiļu otrā pusē ir brīvība. Dzīve nav nekas vairāk kā skaitļu spēle – jo vairāk riska tu uzņemies, jo vairāk apbalvojumu saņem. Bet neveiksme – tā ir tikai mācīšanās kā uzvarēt.

Neveiksme – tā ir tikai mācīšanās kā uzvarēt.

15. Izkop savus talantus

Ir atšķirība starp to, vai cilvēks vienkārši eksistē vai patiesi dzīvo. Vai tikai cenšas izdzīvot, vai arī patiesi plaukst un zeļ. Lielākā daļa cilvēku ir zaudējuši no redzesloka tos talantus, kas mīt viņos, un ir samierinājušies ar to, ka savas dzīves labākos gadus pavada skatoties televizoru. Pārāk daudz cilvēku vairāk laika pavada, koncentrējoties uz savām vājajām vietām, nevis cenšas izkopt savu stipro pusi. Koncentrējoties uz to, kā viņiem nav, tie pamet novārtā tos talantus, kas viņiem ir. Iepazīsti sevi! Atklāj savus talantus un nospodrini tos līdz izcilībai.

16. Beidz žēloties un sāc dzīvot

Ja tu neesi tik laimīgs vai tik piepildīts, vai tik mierīgs, kāds, pēc tavām domām, tu varētu būt, tad beidz vainot savus vecākus vai ekonomiku, vai savu dzīvesbiedru, vai priekšnieku un uzņemies pilnu atbildību par savas dzīves apstākļiem.

17. Neesi tāds kā visi

Domā savādāk. Pētot pasaules visietekmīgāko un izglītotāko cilvēku dzīves, tu redzēsi, ka viņus neuztrauca tas, ko par viņiem domā citi. Kaut arī sabiedrības viedoklis gribēja noteikt viņu rīcību, viņiem bija drosme sekot savas sirds aicinājumam. Un, izvēloties iet pa nepazīstamu ceļu, tie guva sekmes, kas pārsniedza viņu neprātīgākos sapņus. Nedari kaut ko tikai tāpēc, ka citi tā dara. Dari to, kas ir pareizi tavuprāt.

Domā savādāk.

18. Esi piedzīvojumu meklētājs

Nosolies atjaunot piedzīvojumu meklētāja garu, kāds tev reiz bija kā bērnam. Izveido sarakstu ar 12 nodarbēm, par kurām tu zini, ka tās tavā normālajā šīs pasaules lietu kārtībā ienesīs lielāku dedzīguma un enerģijas devu. Un nākamā gada laikā katru mēnesi ķeries klāt vienai no tām. Šāda rīcība ir ļoti iedarbīgs veids, lai ieviestu izmaiņas savā dzīvesveidā. Nekad nav par vēlu kļūt par tādu cilvēku, kāds tu vienmēr esi gribējis būt.

Nekad nav par vēlu kļūt par tādu cilvēku, kāds tu vienmēr esi gribējis būt.





Autors: tava-pasaule.lv /Publicēts 2014.gada 1.decembrī /Pēc R.Šarmas grāmatas “Kurš raudās pēc tavas nāves” materiāliem.

SAISTĪTIE RAKSTI:
16 padomi panākumu gūšanai Kā pareizi formulēt savas vēlmes
Mīlestības ietekme uz 3 dzīves sfērām Afirmācijas – pozitīvie apgalvojumi





Komentēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *