Rīta stundai zelts mutē jeb kā iemācīties celties agrāk

Ir dzirdēts, ka „cīruļi” – tā tiek saukti cilvēki, kas no rītiem agri ceļas, ar savu agro celšanos ir tuvāk dabas ritmiem nekā tā saucamās „pūces” – tie, kas vēlu iet gulēt un vēlu ceļas, un to agrās gulētiešanas un agrās celšanās režīms esot veselīgāks, ražīgāks un produktīvāks.

Patiesībā varētu teikt, ka tādi “cīruļi” un “pūces” nemaz neeksistē. Tas ir vienkārši ieradums. Ieradums celties agri vai arī ieradums gulēt līdz pusdienlaikam. Un, kā jau jebkuru ieradumu, to var mainīt pēc saviem ieskatiem.

Kā gan pieradināt sevi pie šī vērtīgā agras celšanās ieraduma?




Kā iemācīties celties agrāk

Kā iemācīties celties agrāk un padarīt vairāk

1. Agra celšanās – tā ir agra iešana gulēt. Visa lieta ir tajā, cik jūs ilgi guļat

Ļoti bieži es dzirdu sarunas par agru celšanos bez konteksta par to, cikos cilvēks iet gulēt un tā ir milzīga kļūda, kas var jums atmaksāt ar spēka un tonusa pazemināšanos. Svarīgi ir ne tikai tas, cikos jūs ceļaties, bet arī tas, cik stundas guļat. Miegs – tā ir spēku atjaunošana, un tas ir nepieciešams tieši tādā apjomā, kādu pieprasa jūsu organisms.

Lielākā daļa avotu apgalvo, ka optimālais miega ilgums pieaugušam veselam cilvēkam ir 8 stundas. Pilnīgi piekrītu šim viedoklim – pārbaudīts personiski apstākļos, kad var gulēt, cik grib un blakus nav bijis modinātājs.


9 stundas var gulēt, ja esat ļooti noguris.

10 stundas – cilvēkam, kurš apslimis.

12 stundas – pēc nopietnas fiziskas vai emocionālas pārslodzes. Pie kam pārslodze var būt gan ar pozitīvu, gan negatīvu ievirzi.

Ir viedoklis,ka cilvēkam pietiek arī ar 6 stundu ilgu miegu. Iespējams. Tas varētu būt gadījumos, ja ķermenis un nervu sistēma ir ideālā stāvoklī, kā arī paaugstinātas enerģētiskās spriedzes gadījumos – kad esat iemīlējies, strādājat pie kāda vājprātīga projekta, jums ir mazs bērns utt. Šādos gadījumos cilvēks mazāk nogurs un mazāk gulēs.

Es, personiski, nesamazinātu savu miegam atvēlēto laiku bez nopietna iemesla, jo tieši pilnvērtīgs miegs nodrošina pilnvērtīgu dzīvi. No šejienes izriet secinājums: agra celšanās – tā ir ātra gulētiešana. Un citu variantu, ieskaitot ideālistisko salikumu „vēlu iet gulēt un agri celties”, šeit diemžēl nav. Īpaši, ja jums ir vairāk kā 25 gadi un daba jūs vairs īpaši nekreditē ar papildus enerģijas krājumiem.

Japāņu rakstniekam Haruki Murakami ir brīnišķīga grāmata: „Par ko es runāju, kad runāju par skriešanu.” Tas ir autobiogrāfisks stāsts par cilvēku, kurš 33 gadu vecumā pilnībā izmainīja savu dzīvi. No neliela bāra īpašnieka viņš kļuva par pasaulslavenu rakstnieku. No kaislīga smēķētāja – par maratonskrējēju. No “pūces” – par “cīruli”. Ar personisko pieredzi viņš parāda, ka cilvēks apzināti spēj ietekmēt savus ieradumus.

Lūk, ko viņš saka par savu dienas režīmu:

Es, bez šaubām, esmu rīta cilvēks. Rīta stundās man ir visvieglāk sakoncentrēties, izdarīt visus svarīgos un nozīmīgos darbus. Dienā es nodarbojos ar sportu, saimniecības lietām vai vienkārši ar ko tādu, kas neprasa īpašu dvēseles spēku piepūli. Tuvojoties dienas noslēgumam es atlieku visus darbus malā un relaksējos, lasot grāmatu vai klausoties mūziku. Gulēt eju agri. Es pieturos pie šī režīma līdz pat šim laikam un pateicoties tam pēdējos 23 gadus esmu strādājis, kā man šķiet, diezgan efektīvi.

Diemžēl šāds dzīvesveids nav savienojams ar vakara izklaidēm un nakts uzdzīvi, kas reizēm sarežģī mūsu attiecības ar apkārtējiem. Daži kļūst gandrīz vai traki no tā, ka, lai kur arī mūs uzaicinātu, mēs vienmēr atsakām.

Bet es, lūk, uzskatu, ka pieaugušam cilvēkam (jaunatne neskaitās) ir ļoti svarīgi noteikt savas galvenās dzīves prioritātes. Dzīvē ir jābūt kārtībai, saskaņā ar kuru jūs tērējat savu laiku un enerģiju. Ja, sasniedzot noteiktu vecumu, jūs vēl neesat tādu kārtību ieviesis, tad visai drīz jūsu dzīve zaudēs savas spilgtās krāsas.

2. Pirmajā mēnesī ies grūti – tas jāpārcieš

Ja jūs pārejat uz agro celšanos no „pūces” stāvokļa, tad iesākumā no zināmas turbulences jums neizbēgt. Šis posms ir vienkārši jāpārdzīvo. Ķermenis pieradīs krietni ātrāk, kā varētu likties.

Kā iemācīties agri iet gulēt, ja gulēt pavisam negribas? Jāpiespiež sevi agri celties.

Ja jūs kaut vai tikai trīs dienas piespiedīsiet sevi celties plkst.6 no rīta (vai citā laikā, kas jums nozīmē „agri”) un izturēsiet visu dienu, tad ceturtajā dienā jūs jau automātiski „izslēgsieties” plkst. 22-23 vakarā. Un attiecīgi, ja jau reiz būsiet laicīgi aizgājis gulēt, tad jau nākamās dienas augšā celšanās būs vieglāka. Aplis būs noslēdzies. Un jūs pārvērtīsieties par „cīruli”. Apsveicu!

3. Lieciet divus modinātājus un lieciet tos tālāk no gultas

Modinātāji tālāk, zvanu signāli – jo neciešamāki, jo labāk, intervāls starp zvaniem – 5 minūtes. Banāls padoms, bet, ja jūs patiešām gribat iemācīties celties agrāk, tas nostrādās.

4. Slēdziet iekšā mūziku tūlīt pēc pamošanās

Ar mūziku man vienmēr bijušas dīvainas attiecības. Lieta tāda, ka, kad kāda kompozīcija nonāk manā atskaņošanas sarakstā – tā man ātri apnīk. Tāpēc man vienmēr ir grūtības ar kvalitatīva saraksta izveidošanu. Ļoti mīlu mūziku un šis padoms ar mūzikas ieslēgšanu uzreiz pēc mošanās man kļuva par sava veida izrāvienu. Mūzika spēj modināt. Domas pilnībā gremdējas melodijā un no vēlmes vēl mazliet pagulēt nav ne miņas.

5. Neēdiet kā minimums 3 stundas pirms gulētiešanas

Nenoslogojot savu kuņģa – zarnu traktu ar barības pārstrādāšanu, jūs labāk un vieglāk gulēsiet. Ja pašlaik jūs regulāri pirms gulētiešanas ēdat, tad tas tāds nelāgs ieradums vien ir. Pamēģiniet kaut vai eksperimenta pēc, kaut vai nedēļu (ideāli, ja mēnesi) nodzīvot savādāk, un jūs sajutīsiet atšķirību. Tas atstās iespaidu ne tikai uz jūsu miegu, bet arī uz pašsajūtu un izskatu kopumā.




6. Ieviesiet rīta rituālus

Izdzeriet glāzi ūdens, nomazgājieties, pavingrojiet mūzikas pavadījumā un no miega nebūs ne miņas. Izveidojiet no šīm darbībām paradumu. Veselīgi rīta paradumi veido veselīgu fonu visai dienai. Bet veselīga diena savukārt nodrošina veselīgu dzīvi.

Kad ķermenis pārkārtosies un pielāgosies jaunajam režīmam, jūs pamanīsiet, ka mostieties jau 5 minūtes pirms paredzamā modinātājzvana. Tiesa, tas notiek ar tiem, kam ir dēļ kā celties un kuru dzīve kopumā ir interesanta.

Kad nav spēka atraut sevi no gultas tā iemesla dēļ, ka apkārtējā realitāte liekas neapmierinoša un neciešama – tā jau ir cita problēma. Šeit nekādi modinātāji un tamlīdzīgi padomi nelīdzēs. Šeit nāksies sevi no sākuma „izjaukt”, „izpreparēt”, un tad sevi savākt un salikt pa jaunam, lai ko arī tas maksātu.

Ja no rītiem negribas celties un doties pasaulē – tā dzīvot nedrīkst. Kļūstiet kaut par panku, kaut mūku, kaut vai par prezidentu – uzstādiet sev jebkuru mērķi un uz priekšu, lai nekad nevajadzētu izjust dzīves garšas trūkumu.

Agrajiem putniņiem būt! 🙂

Pēc www.cluber.com.ua materiāliem. Tulkojums: Tava Pasaule.lv

SAISTĪTIE RAKSTI:
7 soļi līdz ideālam augumam Kā pareizi formulēt vēlmes
Kā mainīt dzīvi 1 mēneša laikā 16 padomi panākumu gūšanai
TOP 7 brokastis Pozitīvas pārmaiņas pēc R. Šarmas





Komentēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *