Pavasara transformācija. Diēta un dienas režīms

Pavasara transformācija dabā rit pilnā sparā. Kā izmantot šo brīnumaino gadalaiku sava ķermeņa attīrīšanai un atjaunošanai. Kā iegūt vieglumu, svaigumu un enerģijas pieplūdumu, ieviešot nelielas izmaiņas ēdienkartē un dienas režīmā? Par to šajā rakstā.

Pilnīgi viss dabā notiekošais spēcīgi ietekmē mūsu ķermeni, garastāvokli un pašsajūtu. Pavasaros saule lec arvien agrāk, dienas kļūst garākas, siltums mijas ar aukstumu un paaugstinātu mitruma daudzumu. Protams, ka tas viss atstāj iespaidu uz mūsu organismu.

Ja ilgstošu laiku uzturā ir lietoti smagi, neveselīgi ēdieni un dzērieni, ja dienas režīms ir haotisks, dzīvesveids – mazkustīgs, bet ikdiena – stresaina, tad tieši pavasarī mēs pilnā mērā varam izbaudīt tā visa sekas, kas izpaužas kā nespēks, nogurums, miegainība, biežas saaukstēšanās, pilošs deguns, klepus un citas vainas.

Harmonizēt sezonālās enerģijas, pielāgoties pārmaiņām, atgriezt dzīvē mundrumu, jutekliskumu un iekšējo laimes sajūtu palīdzēs nelielas izmaiņas ēdienkartē un dienas režīmā.




Pavasara transformācija. Diēta un dienas režīms

Ieteikumi harmoniskam pavasarim pēc senās veselības mācības – Ājurvēdas.

1. Celties agrāk, līdz plkst. 7:00, lai ielaistu savā ķermenī rīta svaigumu un pa dienu nemocītu miegainība.

2. Rīta rosme – tonusam un labam garastāvoklim. No rīta esot vislabākais laiks treniņiem, jo trenējoties tukšā dūšā, tiekot sadedzināts vairāk tauku.

3. Ēšana noteiktos laikos un vēlams ik pēc 3 stundām. Piemēram, pulksten. 7:00, 10:00, 13:00, 16:00, 19:00. Jāēd nesteidzoties, mierīgā atmosfērā, lēnām. Visa uzmanība jāveltī ēdienam, izbaudot tā garšu, aromātu, struktūru. Tādā veidā mēs apēdīsim mazāk un ir mazāka iespēja pārēsties. Bet, ja nav pārēšanās, tad nav arī liekā svara!

4. Ikdienas pastaigas, vislabāk parkā vai mežā.

5. Vairāk fizisko aktivitāšu. Tātad, jāuzsāk kāda treniņprogramma. Vienalga, vai mājās no rīta vai vakarā pēc darba, vai arī trenažieru zālē, deju zālē, jogas nodarbībās, peldbaseinā vai kur citur. Galvenais ir vairāk kustēties, lai uzkurinātu savu iekšējo uguni, sāktu aktīvi dedzināt taukus un līdz pludmales sezonai būtu formā.

6. Negulšņāt pa dienu.

7. Izvairīties no vēsām un mitrām telpām, priekšroku dodot siltumam.

8. Biežāk izmantot attīrošas un relaksējošas vannas, pirtis vai saunu. Pielietot pīlingus. Vanna saistaudu stiprināšanai un organisma attīrīšanai: vannas ūdenim pievieno kilogramu jūras sāls. Bauda vannas peldi 20 minūtes.

9. Atbrīvošanās no krāmiem – savas apkārtējās vides sakārtošana. Pārskatīt savu darba vietu, mājokli un atbrīvoties no lietām, kas ilgstoši netiek izmantotas un, visticamāk, nekad arī nebūs vajadzīgas.

Psiholoģiskais atjaunošanās un atbrīvošanās paņēmiens: jogā ir kāda laba tehnika, ko izmanto, lai atbrīvotos no uzmācīgām, traucējošām domām, kas neliek mieru – jāvēro savas domas it kā no malas. No kurienes tās nāk? Jāļauj, lai tās peld garām gluži kā mākoņi. Ļoti interesanti, ka tā vērojot drīz vien daudzas problēmas, kas šķita neatrisināmas, atkāpjas un vairs nešķiet tik nozīmīgas. Tās ir vienkārši domas, kas nāk un aiziet.

Kas jāiekļauj ēdienkartē pavasarī

  • Vairāk šķiedrvielu. Tas labvēlīgi iedarbosies uz kuņģa zarnu traktu.
  • Dārzeņi, īpaši bietes, burkāni, kāposti, redīsi.
  • Augstvērtīgi tauki, piemēram, olīveļļa.
  • Vairāk garšvielu: kanēlis, kurkuma, pipari.
  • Svaigi zaļumi: lociņi, dilles, kressalāti, spināti, rukola, lapu salāti, jaunās pieneņu lapas, savvaļas zaļumi, dilles, pētersīļi. Sevišķi labi pavasarī uz organismu iedarbojas zaļumi ar rūgtu garšu. Maijā – rabarberi un skābenes.
  • Visdažādākie diedzējumi.
  • Olbaltumvielas: zivis, vista, olas, tofu
  • Siltas zāļu tējas. Var pievienot garšvielas un ingveru. Īpaši laba pavasaros ir pieneņu lapu-sakņu tēja.
  • Un, protams, jādzer daudz ūdens – vielmaiņas regulēšanai un kaloriju dedzināšanai.

Kādus produktus pavasarī jālieto mazāk vai arī tie pilnībā jāizslēdz

  • Visi konservētie, pārsālītie, žāvētie produkti, desas, čipsi.
  • Jāsamazina piena produktu daudzums.
  • Saldumi, konditorejas izstrādājumi.
  • Trekni gaļas ēdieni.
  • Alkohols, gāzētie saldie dzērieni.
  • Kafija. Tajā esošais kofeīns paaugstina stresa hormona kortizola līmeni asinīs, kas izraisa svara pieaugumu. Kafiju var aizstāt ar vielmaiņu paātrinošo zaļo vai ingvera tēju.
  • Pēc iespējas mazāk sāls, jo tas aiztur šķidrumu organismā un liek mums justies un izskatīties uztūkušiem.

Pavasara diēta: idejas ēdienkartei septiņām dienām. Skatīt >>>

Autors: tava-pasaule.lv / 12.04.2017.



SAISTĪTIE RAKSTI:
Diētas, veselības un atslodzes dienu kalendāri Receptes un uzturs
7 soļi līdz ideālam augumam Skaistumkopšana





Komentēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *