Kā saglabāt figūru rudenī: rudens diēta.

Mainoties gadalaikam, mūsu organismā notiek sarežģīti pārkārtošanās procesi. Aukstuma un tumšā laika tuvošanos mūsu ķermenis uztver kā signālu tam, ka vielmaiņa ir jāpalēnina un jāsāk uzkrāt rezerves gaidāmajai ziemai. Jo, kas to zin, – varbūt tā būs gara un auksta.

Rudenī ir vieglāk pieņemties svarā, jo arī fiziskā aktivitāte vairs nav tāda kā vasarā – laika apstākļi pastaigām un nodarbībām svaigā gaisā kļūst arvien nelabvēlīgāki. Turklāt dienasgaismas stundu samazināšanās daudzus iedzen depresijā un iecienītas pretdepresijas zāles, kā zināms, ir kaut kā garšīga uzēšana.



Kā saglabāt figūru rudenī

Rudenī mums ir pieejams liels klāsts veselīgu un vērtīgu produktu. Turklāt pašlaik augļi un dārzeņi nav dārgi. Kādi tad ir galvenie rudens sezonas produkti?

Populārākie rudens sezonas produkti:

tomāti, kāposti, burkāni, paprika, bietes, selerijas sakne, ķirbji, rutki, kartupeļi, vīnogas, āboli, bumbieri, plūmes, brūklenes, dzērvenes, smiltsērkšķi.

Rudens diēta

Kā viens no rudens diētas variantiem var būt jau tas vien, ka kāda no ēdienreizēm tiek aizstāta ar dārzeņu salātiem mazkaloriju mērcītē. Vai, piemēram, vienu dienu nedēļā veltīt atslodzei (tā var būt arī atslodzes dienas pēc Mēness kalendāra), kuras laikā uzturā lietot tikai augļus vai dārzeņus.

Ļoti iecienītas ir ābolu atslodzes dienas. Bet ar ābolu diētām jābūt uzmanīgiem cilvēkiem, kuriem ir paaugstināts kuņģa skābes daudzums – augstais skābju saturs ābolos var izraisīt slimības saasinājumu.

Rudens diētu noteikumi

Rudens diētām pārsvarā nav strikti noteiktas ēdienkartes, tās ir variējamas un viegli pielāgojamas katra individuālajām vajadzībām un dzīvesstilam. Tomēr ir daži noteikumi, kurus būtu nepieciešams ievērot.

Pirmkārt, rudens nav labākais laiks, lai badotos, jo jebkuri drastiski ierobežojumi šajā laikā var novest pie nelabvēlīgām sekām.

Un otrkārt, rudens nav arī īstais laiks, lai pārtiktu tikai un vienīgi no salātiem.



Ikdienas ēdienkartē jābūt iekļautiem arī siltajiem ēdieniem. Dārzeņu zupas, dārzeņu kotletes un sautējumi – šie ēdieni ir vērtīgi gan paši par sevi, gan arī kombinācijās ar liesu putnu gaļu vai zivīm.

Nevajadzētu aizmirst par vērtīgajām putrām. Galdā var celt auzu, miežu, griķu un citas veselīgās putras.

No saldumiem rudenī gan vajadzētu atteikties, īpaši, ja atbrīvošanās no liekā svara ir uzstādīta kā galvenais mērķis. Kā alternatīva saldumiem var tikt izmantots medus un saldie augļi. Augļus ieteicams ēst dienas pirmajā pusē, lai tajos esošie ogļhidrāti paspētu pārtapt enerģijā.

Vēl viens ierobežojums ir attiecināms uz vakara maltītēm. Vakariņām jābūt vieglām, zemas kaloritātes un vēlams, lai tās tiktu baudītas vismaz 3 stundas pirms gulētiešanas. Šī noteikuma ievērošana varētu sagādāt zināmas grūtības, jo tumšie rudens vakari ir kā radīti omulīgām tējas ceremonijām, kur kā uzkoda parasti ir kas salds un garšīgs.

Pats par sevi saprotams, ka rudens diētās zem aizlieguma zīmes ir visi tradicionālo diētu „melnā saraksta” produkti: konservi, žāvējumi, kūpinājumi, sālījumi, cukurs, alkohols utt.

Sabalansētā, klasiskā rudens diēta:

Šis variants būs piemērots tiem, kas ir pret ekstremāliem eksperimentiem ar savu veselību. Turklāt šādas diētas visvairāk iesaka arī paši dietologi: nekaitīgi, droši, nav grūti ievērot un mazāka iespēja ciest neveiksmi, kā saka, „norauties”.

Zemāk aprakstītā diēta paredzēta divām nedēļām. Katrai ēdienreizei jāizvēlas viens no piedāvātajiem variantiem. Paredzamais svara zudums ir vismaz 5 kilogrami, turklāt šo zaudēto kilogramu atpakaļ atgriešanās risks ir minimāls.




Brokastu varianti:
* 100 grami biezpiena; tēja vai kafija bez piena un cukura.
* Pilngraudu maizes šķēle ar sieru; viens tomāts; tēja vai kafija bez piena un cukura.
* 2 ēdamkarotes auzu pārslu, aplietas ar pusglāzi netrekna kefīra; rīvēts burkāns sajaukts ar karoti medus; tēja vai kafija bez piena un cukura.
* Auzu pārslu vai griķu biezputra; tēja vai kafija bez piena un cukura.

Otrās brokastis: ābols vai bumbieris vai vīnogas vai dažas plūmes vai kādi citi augļi.

Pusdienu varianti:
* Dārzeņu salāti sajaukti ar vienu tējkaroti augu eļļas; divi vārīti vai cepeškrāsnī cepti kartupeļi.
* Dārzeņu borščs bez kartupeļiem un krējuma; dārzeņu salāti, aizdarīti ar citronu sulu.
* Svaigu dārzeņi salāti; 100 – 200 grami tvaicētas vai vārītas vistas filejas (vai zivs).
* Griķu vai citu graudaugu biezputra ar svaigiem dārzeņiem.

Launags: glāze netrekna kefīra vai gabaliņš liesa siera vai 30 grami riekstu vai daži žāvēti augļi.

Vakariņu varianti:
* Dārzeņu zupa bez krējuma; šķēle pilngraudu maizes.
* 100 grami biezpiena; glāze augļu vai ogu kompota.
* 200 grami tvaicēta zivs vai vistas fileja; dārzeņu salāti, aizdarīti ar augu eļļu; zāļu tēja bez cukura.
* Tvaicēti vai vārīti dārzeņi.

Otrajās vakariņās vai pirms gulētiešanas ir atļauts arī kāds liess jogurts vai tase zāļu tējas ar tējkaroti medus.

Paralēli rudens diētas ievērošanai nevajadzētu aizmirst arī par vēl diviem skaista auguma, labas veselības un lieliska garastāvokļa nodrošinātājiem – par pilnvērtīgu miegu un regulārām fiziskajām aktivitātēm.

Autors: tava-pasaule.lv pēc www.inflora.ru materiāliem / Publicēts 11.10.2015. / Atjaunināts 17.09.2018.

SAISTĪTIE RAKSTI:
Diētas, veselības un atslodzes dienu kalendāri Receptes un uzturs
7 soļi līdz ideālam augumam Skaistumkopšana





Komentēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *