Kā mainīt dzīvi 1 mēneša laikā

12 vienkārši soļi 4 nedēļu laikā un pēc mēneša jūs sevi vairs nepazīsiet”: tā apgalvo blogere Svetlana Pokrevska.

„Nesen saņēmu vēstuli no kādas lasītājas: „Labdien, Svetlana! Gribu mainīt savu dzīvi pēc jūsu metodes!” Es aizdomājos par to, vai man tāda metode vispār ir un izrādījās, ka ir gan! Gribējās nekavējoties to strukturēt un sadalīt pa punktiem. Un ziniet, atklājās, ka viss ir līdz smieklīgumam vienkārši. Sanāca četri bloki: pa nedēļai katram. Kopā – mēnesis. Tikai mēnesis patstāvīga darba, lai mainītu un uzlabotu savu dzīvi!




Kā mainīt dzīvi 1 mēneša laikā. Patstāvīgais darbs.

Kā mainīt dzīvi 1 mēneša laikā

Tātad, katrai nedēļai – 3 uzdevumi:

1. NEDĒĻA: apziņas un ķermeņa tīrīšana

1. Agra celšanās, ap 6 no rīta. Uzreiz parādīsies laiks sev pašam, kura dienas ritumā nekad nepietiek. Rezultātā, kamēr mājinieki guļ, var mierā un klusumā pievērsties saviem darbiem. Tas ir ideāls laiks rīta praksēm un ķermeņa noskaņošanai uz to, lai dienu nodzīvotu par visiem 100%. Slinkums un nevēlēšanās agri celties nebūt nav noguruma pazīme. Man tas nozīmē nevēlēšanos dzīvot savu dzīvi. Kādēļ kāpt ārā no gultas – tur priekšā atkal gaida drūms rīts, metro, sastrēgumi, darbs… Un, ja nu pirmā doma būtu: „kaut ātrāk pienāktu rīts – būs jauna diena!”! Jūs piekritīsiet, ka ar šādu nostāju agrā celšanās diez vai sagādātu problēmas. Tad lūk, izrādās, ka tas strādā abos virzienos. Ja dzīve dzirkstī krāsās – jūs rītos celsieties viegli. Un ja viegli no rīta celsieties, tad arī dzīve sāks dzirkstīt.

2. Viegls uzturs. Gaidāmajām pārmaiņām mums būs nepieciešams kolosāls enerģijas daudzums. Visticamāk, ka pašlaik tā tiek izmantota, lai uzturētu mūsu organismu normālā, funkcionējošā stāvoklī, neskatoties uz alkohola, cigarešu, smagas un treknas pārtikas, konditorejas izstrādājumu un saldumu ietekmi.

Katram ir savs šo vājību saraksts, atbilstošās drīkst pasvītrot. Precīzāk, izsvītrot. Jūs paši varat izvēlēties tādu uztura veidu, kādu uzskatāt par pareizu. Es ticu veģetārismam un svaigam ēdienam. Un esmu vairāk kā pārliecināta: alkohols, čipsi, saldie gāzētie dzērieni un pusfabrikāti neiederas nevienā veselīga uztura koncepcijā. Tāpēc to visu no ēdienkartes ir jāizslēdz.

Porcijas ir jāsamazina un nedrīkst pieēsties uz nakti. Kas attiecās uz visu pārējo – jāuzklausa savs organisms vai dietologs. Pats galvenais – papildus nenoslogot sevi ar toksīnu pārstrādi un izvadīšanu. Vajag maksimāli atvieglot sev šos uzdevumus, ēdot vieglu, veselīgu un garšīgu ēdienu. Organismam tā būs laime, bet jums – papildus enerģija.

3. Sports. Šis ir mans mīļākais un pats svarīgākais punkts. Jāiegaumē, ka fiziskā ķermeņa veselība un tonuss ir galvenie priekšnosacījumi garīgajai veselībai. Bet kustība, kā zināms, ir dzīvība. Tad lūk, lai atmodinātu dzīvību (un garu) nogurušā ķermenī, to nepieciešams izkustināt! Ar jebkuriem jums piemērotiem paņēmieniem. Mani varianti – joga, skriešana un dejas. Centieties katru dienu kustēties arvien vairāk, jebkurā veidā: dejot pie spoguļa, taisoties uz darbu; atteikties no lifta un staigāt pa kāpnēm; uzrīkot pilnvērtīgu treniņu sporta zālē utt.

2. NEDĒĻA: telpas, darbu un apkārtnes tīrīšana

1. Telpas tīrīšana. Metam ārā visu lieko! Iebāzt antresolu plauktos – neskaitās. Ieviešam kārtību visos stūros, uz visiem galdiem, visos skapjos, visās vietās. Padomājiet – katra lieta aizņem ne tikai daļu vietas jūsu mājā, bet arī paņem daļu jūsu enerģijas. Katra, pat pati mazākā! Vai tas ir tā vērts? Savā laikā es tā aizrāvos ar šo metodi, ka izmetu ārā gandrīz visas savas mantas. Atstājiet tikai patiešām vērtīgas un nepieciešamas lietas, lietas, kuras jūs iepriecina, kuras jūs iedvesmo un, kuras jūs mīlat. Smalks moments – ja jūs līdz šim vēl glabājat lācīti, kuru uzdāvināja mīļotais 1998. gada 14. februārī, bet ar mīļoto jau sen esat šķīrušies, tad šādām „pozitīvām” atmiņām nav vietas jums līdzās. Atbrīvojieties, nedomājot! Redzēsiet, ka elpot kļūs vieglāk. Īpaši, ja noslaucīsiet visur putekļus un izmazgāsiet grīdas.

2. Darbu un pienākumu(saistību) tīrīšana. Atcerieties, cik gadus jūs gatavojaties atsvaidzināt angļu valodas zināšanas. Un cik – solieties apciemot tālumā dzīvojošo tanti? Cik punktus no pirmsjaungada plānu sarakstiem pārceļat gadu no gada uz priekšu. Atcerieties visus tamlīdzīgos solījumus un beidzot izlemiet, ko ar tiem darīt. Varianti ir divi: 1. – izpildīt, 2. – atteikties no tiem pavisam, uz mūžīgiem laikiem izsvītrojot no saraksta. Ja nevarat izsvītrot tālumā dzīvojošo tanti – dodieties pie viņas rīt pat. Dariet lietas, nevis staipiet sev līdzi atbildības nastu un līdz ar to neapmierinātību ar sevi.

3. Vides attīrīšana. Pārtraukt visas attiecības, kas jūs velk atpakaļ vai iedzen depresijā. Atteikties no saskarsmes ar tiem, kas nemitīgi visu kritizē un ir ar visu neapmierināti. Ar tiem, ar kuriem nav palicis nekā kopīga. Ar tiem, no kuriem nav ko iemācīties. Un jāiemācās aiziet, jāiemācās pateikt „nē”. Atļaut sev būt „nepateicīgai”, „neaudzinātai”, „jukušai” – ja tāda ir brīvības cena. Izņēmums ir vecāki. Ar viņiem, pēc manām domām, attiecības jāmēģina sakārtot, lai arī cik grūti tas nebūtu.

3. NEDĒĻA: plāni, mērķi un sapņi

1. Pierakstīt un pildīt plānus. Mums kā reiz ir palicis saraksts no iepriekšējās nedēļas. Kā tas jums patīk? Vai izraisa prieku, entuziasmu un vēlmi nekavējoties ķerties pie darba? Ja nē, iespējams ir vērts izsvītrot no tā vēl dažus punktus. Vai arī izpildīt tos un pēc tam – izsvītrot. Abos gadījumos jūs sagaida spēku pieplūdums un vēlme dzīvot. Un vēl – papildināt sarakstu ar tām lietām, kas liek aizrauties elpai patīkamās priekšnojautās. Atcerēties, ko jūs mīlat vai kādreiz mīlējāt. Neaizmirstiet plānot ne tikai darbu un naudu, bet arī atpūtu, laiku draugiem un mīļajiem, laiku sev pašam (šo punktu mūžīgi visi aizmirst). Jāuzraksta tāds plāns, kuru gribēsies ātrāk izpildīt, no kura trīcēs ceļi un nepacietībā niezēs rokas. Viss – vienlaicīgi. Uzrakstīt savas dzīves grāmatu, kuru arī jums pašam būtu interesanti izlasīt. Un jau šo grāmatu papildināt ar konkrētiem termiņiem un konkrētu rīcību.

2. Neiespējamību saraksts. Vēl viens no maniem mīļākajiem vingrinājumiem. Vingrinos līdz pat šim laikam un ar katru reizi kļūstu arvien nekaunīgāka (lai gan varētu likties, kur nu vēl vairāk). Vingrinājuma būtība ir šāda: uzrakstīt visus savus sapņus, kuri, šķiet, nepiepildīsies nu nemūžam. Pie tādiem var pieskaitīt, piemēram, vēlmi valdīt pār pasauli vai uzkāpt Everestā (bet jums jau ir 89 gadi). Atslēdziet savu iekšējo kritiķi un iedomājieties, ka visas pasaules iespējas ir pie jūsu kājām, atliek vien uzsist knipi. Ir gan laiks, gan nauda, jebkuri nepieciešamie sakari, visi vajadzīgie talanti. Ko jūs vēlētos? Piebildīšu, ka viss mans nereālo vēlmju saraksts, kas tika sastādīts 2014. gada februārī, uz šo brīdi ir piepildījies pilnībā. Un man nāk smiekli par to, cik pieticīgi veikumi man tad likās neiespējami.

3. Plānot katru dienu. Katru vakaru rakstīt plānu nākamai dienai. Īsam, aptuvenam, vienalga kādam, bet plānam ir jābūt. Un tieši vakarā rakstītam, kas ir svarīgi. Arī tad, ja nākamajā dienā jūs pat neatcerēsieties par šī plāna esamību, jūsu produktivitāte pieaugs vairākkārtīgi. Pārbaudīts! Un vēl: neaizmirstiet ik pa brīdim ieskatīties globālajā plānā un uzdot sev jautājumu – vai jūs ejat pareizajā virzienā? Un ja nē, tad uz kurieni? Bet varbūt jūs vispār stāvat uz vietas? Kāpēc tā?

4. NEDĒĻA: paplašinām robežas

1. Mēģināt dzīvot savādāk. Pat šķietami visnenozīmīgākajos sīkumos. Doties uz darbu pa citu ceļu. Iegriezties nepazīstamā kafejnīcā vai ļoti dārgā veikalā. Izmēģināt jaunu sporta veidu. Pamēģināt darīt to, ko jūs nekad neesat darījis. Katru dienu, nodarbojoties ar ierastajām lietām, uzdot sev jautājumu – ko es tieši pašlaik varu darīt kaut mazliet savādāk? Jāveido sevī ieradums nebaidīties izmēģināt ko jaunu, pamazām noiet no iestaigātām taciņām.

2. Iziet ārpus komforta zonas. Protams, ja izpildījāt kaut daļu no augstāk minētajiem punktiem, tas jau ir liels solis ārpus ierastās komforta zonas. Bet šeit mēs iesim tālāk – ieskatīsimies acīs savām bailēm. Un ne tikai ieskatīsimies, bet arī dosimies cīņā ar tām. Šeit es esmu radikālu metožu piekritēja. Baidāties no augstuma? Dodamies lēkt ar izpletni! Baidāties no šefa? Dodamies pie viņa ar saviem racionalizācijas priekšlikumiem. Baidāties no nepazīstamām kompānijām – aidā uz ballīti svešā sabiedrībā. Un tikai vienatnē, lai nebūtu iespējas slēpties aiz draudzenes/drauga muguras. Un mācāmies šādos lauka apstākļos.

3. Atpūsties. Un kā tad jūs domājāt – tikai strādāt? Bet atpūta ar obligātu došanos ārpus mājas, obligāti atslēdzoties no interneta un obligāti vienatnē. Un obligātu ( un godīgu!) atgriezenisko saiti pašam ar sevi. Kas tas īsti bija? Kā viss norisinājās, kādas izmaiņas notika? Un kā pēc visa šā dzīvot tālāk?

Tas, kas jūs sagaida uz šī ceļa ( nerunāju par ceļa beigām, jo šis ceļš ir bezgalīgs), pārspēs visas jūsu cerības. Veicot šīs (visparastākās!) lietas katru dienu, ieviešot tās savā dzīvē, jūs sajutīsiet harmoniju, visvarenību, ieraudzīsiet gaismu tuneļa galā un taciņu, kura norādīs pareizo virzienu. Un ar laiku tā pārvērtīsies par ceļu. Skan patētiski, bet patiesība – tāda nu tā ir, patētiska draudzene.”

Autors: Svetlana Pokrevska / Tulkojums: tava-pasaule.lv

SAISTĪTIE RAKSTI:
18 paradumi, kas ienesīs pozitīvas pārmaiņas tavā dzīvē 16 padomi panākumu gūšanai. Iesaka miljardieris Bobs Pārsonss
Pievilkšanās likums jeb kā pareizi formulēt savas vēlmes  Meditācijas: 3 superefektīvas tehnikas

Viens komentārs
  1. 29/04/2016

Komentēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir apzīmēti ar *