Elpošanas vingrinājums, kas paaugstina problēmu risināšanas spējas

No problēmām nav iespējams izbēgt. Tāda ir dzīve un tas ir pilnīgi normāli. Tomēr pastāv iespēja savas problēmu risināšanas spējas attīstīt un iemācīties reaģēt uz dzīves izaicinājumiem mierīgi un nosvērti, kļūstot par īstenu problēmu risināšanas meistaru.

Ir daudz dažādu tehniku, kas palīdz uzlabot un uztrenēt prāta darbību. Viena no tādām ir speciāla elpošanas prakse, pateicoties kurai prāts no juceklīga un tramīga pārtop par mierpilnu un nosvērtu. Šī vienkāršā tehnika aizgūta no jogas mācības un sanskritā tā saucas nādi šodana.

Tās princips ir tāds, ka tiek elpots pamīšus te ar vienu, te otru nāsi. Rezultātā uzlabojas smadzeņu darbība un līdz ar to arī problēmu risināšanas spējas. Kā sava veida bonuss šī vingrinājuma praktizēšanai ir nomierinošs, harmonizējošs, kā arī asinsspiedienu un stresa līmeni pazeminošs efekts.

Elpošanas vingrinājums, kas paaugstina problēmu risināšanas spējas

Elpošanas vingrinājums, kas paaugstina problēmu risināšanas spējas

Vingrinājuma gaita:

Jāieņem sēdus stāvoklis. Vislabāk, ja tā būtu jogas lotosa poza, bet var arī vienkārši apsēsties ar pēc iespējas taisnāku muguru, bet bez pārliecīga sasprindzinājuma.

Ar labās rokas īkšķi aizspiež labo nāsi un ieelpo caur kreiso nāsi. Tas jādara ļoti lēni, koncentrējot uzmanību uz procesu. Tad uz brīdi jāaiztur elpa (prakses pirmajās reizēs elpu var neaizturēt, bet vienkārši elpot) un jāpaseko sajūtām plaušu apakšējā daļā un vēderā. Ja jūtams pārliecīgs sasprindzinājums, tad ir jāmēģina atslābināties.

Nākošais solis – ar zeltnesi aizspiež kreiso nāsi, atlaiž īkšķi no labās, un ar labo nāsi izelpo. Pēc izelpas ar to pašu labo nāsi atkal ieelpo, aizspiež to ar īkšķi, bet zeltnesi atlaiž un izelpo ar kreiso nāsi. Vingrinājumu atkārto vairākas reizes, līdz rodas sajūta, ka prāts nomierinās un domas kļūst skaidrākas.

Pirkstu spiedienam uz nāsīm jābūt vieglam. Ja tiek spiests pārāk stipri, vingrinājuma rezultātā var rasties dažādas diskomforta sajūtas degunā vai galvā.

Cik ilgai jābūt ieelpai, elpas aizturei un izelpai? Piemēram, jogas pasniedzēja Sāra Gotfrīda savā grāmatā „Hormonu dziedniecība” iesaka ieelpot, skaitot līdz 10, aizturēt elpu arī, skaitot līdz 10 un tāpat, arī izelpojot, aizskaitīt līdz 10. Tomēr iesācējiem tas ir visai grūti izpildāms, tāpēc uzsākot šo elpošanas praksi, galvenokārt jāvadās pēc savām izjūtām. Sākumā var iztikt bez elpas aizturēm starp ieelpu un izelpu. Vienkārši jāelpo, pārāk nepārspīlējot un tā, lai ieelpa un izelpa būtu vienāda garuma.

Video pamācība, kā veikt vingrinājumu (angļu val.):




Elpošanas prakse joga Jaroslava Lukaševiča izpildījumā (krievu val.):

Autors: tava-pasaule.lv / 7.01.2017.

SAISTĪTIE RAKSTI:
Afirmācijas naudas piesaistīšanai Afirmācijas veselībai
Mantras Meditācijas: 3 superefektīvas tehnikas





Komentēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir apzīmēti ar *