Droša sauļošanās maijā. Lai saules nebūtu par daudz.

Maijs mūs iepriecina ar vasarīgiem laika apstākļiem. Brūno augumu cienītāji un D vitamīna mednieki kļūst īpaši aktīvi, nepacietīgi meklējot saulainākas vietas, lai pēc iespējas ātrāk tiktu pie kārotā iedeguma. Tomēr ar pavasara sauli jābūt uzmanīgiem, jo lai gan Saules peldēm nenoliedzami ir labvēlīga ietekme uz ķermeni, ir vairāki noteikumi, kas būtu jāievēro, lai sauļojoties nenodarītu pāri savai ādai un vienmērīga iedeguma vietā neiedzīvotos nolupušos ādas lanskariņos un pigmentplankumos.




Attiecībā uz sauļošanos maijā speciālistu viedokļi ir diezgan pretrunīgi. Vieni saka, ka gozēšanās maija saulītē ļoti labvēlīgi ietekmē mūsu organismu, bet citi atkal apgalvo, ka tieši pavasara saules stari nodara vislielāko kaitējumu mūsu ādai. 

Neskatoties uz atšķirīgajiem viedokļiem, pieejot sauļošanās tēmai ar prātu un ievērojot mērenību, domājams, ka tomēr rūpīgi pārdomātas un dozētas saules peldes var nest vairāk labuma nekā ļaunuma.

Saulainajās dienās vairums cilvēku jūtas labāk un garastāvoklis ir jautrāks.

Saules stariem iedarbojoties uz ādu, organismā tiek ražots D vitamīns, no kura atkarīga gan zobu un kaulu veselība, gan mūsu spēja pretoties infekcijas slimībām, gan uzmanības koncentrācija, gan muskuļu tonuss un fiziskā izturība un daudz kas cits.

Droša sauļošanās

Kāpēc nevajadzētu pārforsēt ar sauļošanos maijā

Tāpēc, ka mūsu organisms vēl nav paspējis pilnībā pārkārtoties uz vasaras režīmu un ultravioleto staru trieciendeva var nevis stiprināt, bet tieši pretēji – pavājināt mūsu imūnsistēmu, kā arī provocēt dažādu hronisku slimību saasināšanos, galvassāpes, bezmiegu un citas kaites.

Droša sauļošanās

1. Saules peldēm labāk izvēlēties laiku no rīta līdz plkst. 11:00 vai pēcpusdienā pēc plkst.15:00. Nevajadzētu tiešos saules staros uzturēties no plkst. 11:00 līdz 15:00, jo ultravioleto staru daudzums saulē tad ir visintensīvākais.

2. Jāatceras par cepuri, saulesbrillēm un ūdeni.

3. Nedrīkst sauļoties, ja neilgi pirms tam ir veikts ķīmiskais pīlings, anticelulīta un lāzerprocedūras. Tas var veicināt ādas apdegumus un pigmentplankumu veidošanos. Pigmentplankumu veidošanos var veicināt arī spirtu saturošu smaržu un dezodorantu lietošana pirms sauļošanās.

4. Jāizmanto ādas aizsarglīdzekļi. Lai gan daudzi nemīl tos lietot, jo iedegums tad veidojas lēnāk. Tomēr tas ir noturīgāks, vienmērīgāks un nodara ādai mazāku kaitējumu. Ādas aizsardzībai pret sauli var izmantot arī dabīgās eļļas, piemēram, aprikožu kauliņu vai valriekstu, kas turklāt arī veicina iedegumu. Eļļas labāk izmantot ikdienā, pēc dušas ieziežot tās mitrā ādā. Lietotas tieši pirms sauļošanās, tās diemžēl var nesniegt pietiekošu aizsardzību.



5. Vadoties pēc Mēness kalendāra, drošāka sauļošanās ir laikā, kad Mēness dilst. Tad iespēja apdegt ir mazāka un iedegums veidojas skaists un vienmērīgs. Augoša mēness laikā un īpaši dienās, kad Mēness ceļo caur uguns stihijas zīmēm: Auns, Lauva, Strēlnieks, jābūt ļoti uzmanīgiem, atrodoties saulē. Labāk šajās dienās vispār nesauļoties, jo iespēja pārkarst ir lielāka. Piemēram, 2018. gada maijā visnelabvēlīgākās dienas saules peldēm ir 20., 21. un 29., 30. maijs. Mēness kalendārs 2018. gada maijam.

Ja tomēr ir gadījies apdegt, tad no dabīgajiem līdzekļiem vislabāk cietušo ādu spēs nomierināt uz tās uzklātais kefīrs vai rūgušpiens. Lai gan daudzi iesaka izmantot krējumu, tomēr tas apdegušajai ādai var būt par „smagu”, jo ir biezs un rada tādu kā papildus termoefektu.

Neskatoties uz mediķu brīdinājumiem par sauļošanās kaitīgumu, joprojām liela daļa cilvēku grib nosauļoties brūni. Sastopami pat tādi aizrautīgi saules staru ķērāji, kurus droši varētu nosaukt par sauļošanās maniakiem. Tie neliekas mierā, līdz viņu āda nav ieguvusi melnās šokolādes nokrāsu. Un tas tiešām ādai varētu nebūt diezko veselīgi. Tāpēc, lai no sauļošanās procedūrām sagaidītu pozitīvu rezultātu, arī šajā lietā jāievēro mērenība.

Autors: tava-pasaule.lv / Publicēts 10.05.2016. / Atjaunināts  05.05.2018.

SAISTĪTIE RAKSTI:
Kā sevi pasargāt no pārkaršanas Mēness kalendārs 2018
Astroloģiskais fons Atslodze 2018




Komentēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *