Arbūzu laiks: skalojamies pēc pilnas programmas. Garšīga arbūza noslēpumi

Vai kāds var iedomāties vasaru bez arbūziem? Mēs – nē. Tie ir garšīgi, atspirdzinoši un pie tam arī ļoti veselīgi. Ārsti – dietologi iesaka arbūzu sezonas laikā ēst tos pēc iespējas vairāk. Un ne jau velti: arbūzos ir maz kaloriju, toties daudz ūdens un šķiedrvielu, kas palīdz tīrīt visu organismu. Arbūzu vērtīgās īpašības un pareiza garšīgākā arbūza izvēle ir šī raksta tēma.

Vērtīgās īpašības jeb kādas saslimšanas ārstē arbūzs

Arbūziem galvenokārt piemīt spēcīgas urīndzenošas un žultsdzenošas īpašības, pateicoties kurām tos var efektīvi pielietot veselības uzlabošanā. Tie palīdz tikt galā ar nieru un sirds saslimšanām, gastrītiem, artrītiem, mazasinību, podagru un citām kaitēm. Arbūzs izskalo no organisma visu lieko, kaitīgo, nevajadzīgo.

Arbūza sulīgais mīkstums atspirdzina un remdē slāpes vasaras karstajās dienās. Turklāt arbūzos ir vērtīgais antioksidants likopēns, kas kalpo par labu profilaktisko līdzekli pret onkoloģiskām saslimšanām.

Arbūzs pret aptaukošanos

Lai uzlabotu vielmaiņu un atbrīvotos no liekā svara, katru dienu jāapēd 2 līdz 3 kg arbūza. Vai vienu reizi nedēļā jārīko arbūzu atslodzes dienas.




Arbūzu laiks: skalojamies pēc pilnas programmas

Kā pareizi izvēlēties labu, saldu, garšīgu, patiešām gatavu arbūzu




Vislabāk arbūzus pirkt un arbūzu kūres rīkot augustā.

Tas ir dabīgais to nogatavošanās periods – arbūzu laiks. Vasaras sākumā pieejamie parasti ir steidzināti nogatavoties mākslīgā veidā, izmantojot dažādas ķimikālijas.

Nav prātīgi pirkt ieplīsušus vai uz pusēm grieztus arbūzus, jo, kas zina, ar cik tīru vai netīru instrumentu arbūzs ir ticis uzšķērsts. Pastāv liela iespēja, ka plīsumu un griezumu vietās savairojošās baktērijas.

Pēc izmēra labāk izvēlēties vidēja lieluma arbūzu.

Pārāk liels var būt pārbarots ar kaut kādiem mēslojumiem, bet pārāk maziņš – iespējams, ka nav vēl gatavs.

Skatāmies miziņu.

Tai jābūt spīdīgai, netraumētai, ar izteiktu arbūzam raksturīgo svītrainumu.

Gatavam arbūzam uz sāniem jābūt dzeltenam plankumam.

Tā ir vieta, uz kuras lielā oga balstījusies pret zemi. Ja šis plankums ir gaišā bālganīgā krāsā – arbūzs novākts negatavs.

Tiešais kontakts ar arbūzu.

Paklapējam arbūzu pa sāniem un klausāmies, ko šis atbild. Bet nu šeit ir jābūt lielai pieredzei, lai pēc atbildes skaņām noteiktu arbūza gatavības pakāpi. Vieni saka, ka skaņai jābūt dobjai, citi, – ka dobja skaņa tieši liecinot par pretējo, – ka arbūzs nav gatavs. Tas noteikti ir atkarīgs no tā, ko kurš uztver ar „dobja skaņa”.

Astes gals.

Daudzviet ir dzirdēts, ka par gatavību liecinot sakaltusī astīte, bet tas ne vienmēr garantē to, ka šāds arbūzs patiešām būs salds un garšīgs.

Saldās „meitenes”.

Ir kāda interesanta pazīme, pēc kuras nosaka, vai arbūzs būs salds un garšīgs. Jāskatās astītei pretējā pusē – zieda vietā. Ja tur ir tikai punktiņš – tas ir „puika”. Ja zieda vieta paliela – „meitene”. Arbūzi – „meitenes” ir saldāki un garšīgāki.

Arbūzu laiks: garšīga arbūza noslēpumi

Uzmanību, nitrāti!

Ja pārgriežot arbūzu, skatam paveras aina ar daudzām dzeltenām, koksnainām šķiedrām – dzīsliņām, tad tā ir nitrātu klātesamības pazīme. Vai lietot uzturā šādu nitrātainu arbūzu, tas paliek katra paša ziņā. Tāpat ir dzirdēts, ka nitrātu lielākā koncentrācija esot arbūza baltajā daļā, tas ir tajā, kas atrodas starp mīkstumu un zaļo mizu.

Svarīgi!

Lai arī arbūzs palīdz skalot nieres, uzlabojot to darbību, tomēr nopietnu nieru saslimšanu gadījumos, piemēram, pie nierakmeņiem, ar arbūzu lietošanu jāuzmanās. Labāk, pirms uzsākt arbūzu kūri, konsultēties ar savu ārstu.

Arbūzs jāēd lēnām, nevis jāsarijas, un vēlams to nelietot tukšā dūšā. Pretējā gadījuma var rasties nepatīkamas sajūtas vēderā vai pat kuņģa spazmas.

ARBŪZS: uzturvērtības tabula (pēc USDA datiem)

Daudzums uz 100 g
Kalorijas (kcal) 30
Lipīdi 0,2 g
Ogļhidrāti 7.6 g
Olbaltumvielas 0,6 g
Nātrijs 1 mg
Kālijs 112 mg
Kalcijs 7 mg
Magnijs 10 mg
Dzelzs 0,24 mg
A vitamīns 569 IU
C vitamīns 8,1 mg





Kopsavilkums

Dabīgā veidā nogatavojies arbūzs sniedz daudz labuma mūsu veselībai. Tas ir bagātīgs mikroelementu, vitamīnu un šķiedrvielu avots. Izvēlēties labu, garšīgu arbūzu ir diezgan vienkārši – galvenokārt, jānovērtē pēc skata izmērs, miza, dzeltenais plankums un zieda vieta – jo aplītis lielāks, jo arbūzs saldāks.

KĀ SKAISTI PASNIEGT ARBŪZU:

Autors: tava-pasaule.lv / 11.08.2017.

SAISTĪTIE RAKSTI:
Diētas, veselības un atslodzes dienu kalendāri Receptes un uzturs
7 soļi līdz ideālam augumam Skaistumkopšana





Komentēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir apzīmēti ar *