5 hormonālo problēmu iemesli un to risinājumi. Alise Viti “Sievietes kods”

Ārste Alise Viti grāmatā „Sievietes kods. Kā hormoni ietekmē jūsu dzīvi” izšķir 5 galvenos hormonālo problēmu iemeslus. Tie ir: kontroles zaudēšana pār cukura līmeni asinīs, pārslogotas virsnieres, slikti funkcionējoša izvadorgānu sistēma, menstruālajam ciklam neatbilstošs dzīvesveids un attālināšanās no savas sievišķās būtības, enerģētikas. Kādi ir risinājumi Alises skatījumā?

5 hormonālo problēmu iemesli un to risinājumi. Alise Viti "Sievietes kods"




5 hormonālo problēmu iemesli un to risinājumi

1. Сukura līmenis asinīs

Hiperaktivitāte, nervozitāte, galvas reiboņi un trauksme liecina par paaugstinātu cukura līmeni asinīs. Galvas sāpes, trīcēšana, pastiprināta svīšana, aizkaitinājums, nogurums – par to, ka cukura līmenis ir zems. Lai dienas laikā cukura līmenis krasi nesvārstītos un visas dienas garumā saglabātos lieliska pašsajūta, jāēd pareizais ēdiens un jāievieš vairāki veselīgi paradumi:

Rīts
  • Uzreiz pēc pamošanās jāizdzer vismaz viena glāze ūdens. Istabas temperatūrā vai mazliet siltu. Ja pliku ūdeni grūti dabūt iekšā, tad pievieno citrona šķēlīti.
  • Pusotras stundas laikā pēc pamošanās jāpaēd brokastis. Tas ir – ja no gultas ceļas sešos no rīta, tad līdz septiņiem trīsdesmit brokastīm vajadzētu būt paēstām.
  • Līdz brokastīm Alise nerekomendē dzert kafiju un citus kofeīnu saturošus dzērienus. Tātad, kafiju var iedzert tikai tad, kad brokastis jau ir paēstas.
  • Brokastīs viņa iesaka ēst olbaltumvielas saturošus produktus. Olas, piemēram, vai olbaltumvielu kokteiļus, vai lasi. Ogļhidrātu daudzumu brokastīs viņa iesaka samazināt.
Pusdienas
  • Pusdienas var ēst pēc trīs ar pusi stundām. Tātad, ja brokastis bija aptuveni no 7:30 līdz 8:00, tad pusdienas jāēd ap 11:30.
  • Pusdienās jāapēd lielākais dienā uzņemamo kaloriju daudzums. Ieteicami viena veida saliktie ogļhidrāti (kartupeļi, graudaugi, pākšaugi) un vēlams iekļaut arī kādu produktu, kas bagāts ar labajiem taukiem (avokado, olīveļļa, rieksti, saulespuķu sēklas). Tas palīdzēs uzturēt stabilu cukura līmeni asinīs un novērsīs kāri pēc saldumiem dienas otrajā pusē.
Launags

Divas ar pusi vai trīs ar pusi stundas pēc pusdienām kaut kas jāuzkož, lai līdz vakariņām nemocītos ar bada sajūtu un novērstu vakara pārēšanās draudus.

Vakariņas
  • Divas ar pusi vai trīs ar pusi stundas pēc launaga ēd vakariņas. Vakariņās – augu vai dzīvnieku izcelsmes olbaltumvielas un svaigi vai termiski apstrādāti dārzeņi. Vakariņās speciāliste neiesaka graudaugus un saldumus, jo līdz gulētiešanai organisms var nepaspēt tos izmantot enerģijai un liekais nogulsnēsies taukos.
  • Vakariņas jāieplāno tā, lai došanās pie miera būtu trīs ar pusi vai četras stundas pēc tām. Tātad, ja vakariņas ēd ap 19:00, tad gulēt jāiet ap 22:30, 23:00. Ja nomodā paliks ilgāk par šo laiku, tad ir liela iespēja, ka atkal gribēsies kaut ko uzēst.




2. Rekomendācijas virsnieru darbības uzlabošanai. Fiziskās aktivitātes

Ja virsnieres ir nogurušas un darbojas pārslodzes režīmā, tad parādās sekojoši simptomi: grūtības sakoncentrēties, vāja atmiņa, hronisks nogurums, zema fiziskā izturība, nav enerģijas, problēmas ar ādu, problēmas ar pamošanos, nepamatota paģiru sajūta no rītiem, svara pieaugums, depresija, tieksme uz saldumiem, bezmiegs, depresija, trauksme, zems libido, zema imunitāte.

Lai palīdzētu virsnierēm un visai endokrīnai sistēmai atgūt līdzsvaru un harmoniju, Alise iesaka mērenas fiziskās aktivitātes un neiesaka intensīvus treniņus. Jo visas pārslodzes radīs novājinātajai endokrīnajai sistēmai papildus stresu un organisms jutīsies vēl vairāk pārguris.

Kustību plāns:
  • Trīs reizes nedēļā – 20 minūšu treniņš, kura laikā kombinē iešanu ar skriešanu. Divas minūtes iet ātrā tempā, tad 30 sekundes skrien. Tad atkal iet, tad skrien.
  • Divas dienas nedēļā (ne pēc kārtas) – 20 minūšu spēka vingrinājumu treniņš visām muskuļu grupām.
  • Divas dienas nedēļā – joga, pastaigas vai kas cits relaksējošs.

Galvenais virsnieru noguruma iemesls ir stress. Stress ir iekšējais – kad daudzu orgānu un sistēmu normāla darbība ir traucēta dēļ nemitīgām cukura svārstībām asinīs, nepietiekama miega, fizisko aktivitāšu trūkuma dēļ un pat orgasma trūkuma dēļ. Un ir ārējais stress, ko izraisa ārpus ķermeņa esošie faktori, kas atstāj ievērojamu fizisku un psiholoģisku ietekmi uz mūsu labklājību.

Ar vienkāršas plānošanas palīdzību mēs varam sākt kontrolēt savu stresu, nevis nemitīgi atrasties tā varā.

3. Izvadorgānu darbības uzlabošana

Aknas

Par traucējumiem aknu darbībā liecina: jūtīgums un alerģija uz atsevišķiem pārtikas produktiem, trula sāpe labajā paribē pēc kārtīgas pieēšanās un alkohola lietošanas, svīšana, nepatīkama ķermeņa smaka (īpaši pēdas un paduses).

Lai aknas spētu darboties efektīvi, jāēd:

  • labas kvalitātes olbaltumvielas,
  • glutationu (antioksidants) saturošie produkti: burkāni, brokoļi, avokado, spināti, āboli, sparģeļi,
  • selēnu saturošie produkti: Brazīlijas rieksti, auzas, putnu gaļa, olas,
  • pēc iespējas vairāk pētersīļu. Tie satur vielas, kas palīdz aknām attīrīties. Pētersīļus pievieno kokteiļiem, salātiem un citiem ēdieniem.
Resnās zarnas veselībai

Aizcietējumi, caurejas, vēdera pūšanās, kairinātas zarnas sindroms liecina par nekārtību resnās zarnas darbībā.
Lai resnā zarna ķermeņa attīrīšanas funkciju veiktu nevainojami, ēdienkartē jābūt daudz ūdenī šķīstošo šķiedrvielu, kas darbojas kā zarnu birste. Tās ir klijās, auzās, lēcās, zirņos.

Ādas attīrīšana

Ādai jātiek galā ar to, ko nav spējušas aknas un resnā zarna. Tā izvada atkritumvielas ar sviedru palīdzību. Ja ir parādījušās pinnes, ekzēmas un citas ādas problēmas, tad tā jau varētu būt zīme, ka citas attīrīšanās sistēmas strādā slikti.

Attīrīšanos caur ādu veicina pirtis, saunas, vannas (bet karstās procedūras neiesaka grūtniecēm, ja tiek plānota grūtniecība, kā arī pārāk zema vai pārāk augsta asinsspiediena gadījumos).

Ādai ļoti patīk kontrastdušas, kad, esot dušā, vairākas reizes maina ūdens temperatūru – silts, auksts, silts, auksts… Rezultātā poras atveras, aizveras un tiek stimulētas ādas attīrošās funkcijas.

Dažas reizes nedēļā ieteicams veikt pīlingu vai nu, izmantojot birstīti, asu švammi vai skrubi, kam pievienots jūras sāls. Tādā veidā tiek noskrubētas atmirušās šūnas, kas nosprosto poras.

Limfātiskā sistēma

Ja limfātiskā sistēma strādā labi, tad arī imunitāte ir laba. Organisms miera vējos tiek galā ar infekcijām un uzbrūkošajiem mikrobiem. Bet, ja tā ir pārslogota un strādā slikti, tad organisms nespēj tikt galā ar iebrucējiem, kas izpaužas dažādu alerģiju, augsta asinsspiediena, hroniska sinusīta un pat reimatoīdā artrīta veidā.

Labs paņēmiens limfātiskās sistēmas darbības uzlabošanai esot lēkāšana uz batuta. Domājams, ka vienkārši dažu minūšu lēkāšana uz vietas arī lieliski spēs stimulēt limfas plūsmu. Red. piez.

Īpaši jāsaudzē vietas, kur atrodas limfmezgli (paduses, cirkšņi). Nopietnai attieksmei jābūt pret dezodorantu un apakšveļas izvēli. Dezodorantiem jālasa sastāvs. Uz endokrīno sistēmu nelabvēlīgi iedarbojas kosmētikā un ķermeņa kopšanas līdzekļos esošie emulgatori, konservanti, parabēni. Arī pārāk ciešs, neērts, apspīlēts apģērbs traucē limfas kustību un rada tūsku dažādās ķermeņa daļās.



4. Sinhronizācija ar savu menstruālo ciklu

Alise Viti uzsver, ka sievietes pašsajūta un darba spējas menstruālā cikla laikā mainās. Svarīgi ir apzināties, ka pirms mēnešreizēm fiziskās enerģijas līmenis krītas, par sevi liek manīt PMS (pirmsmenstruālais sindroms) un ar to saistītie simptomi: piepūties vēders, aizkaitinājums, galvas sāpes, biežas garastāvokļa svārstības, lielāka apetīte. Enerģija pamazām vēršas uz iekšu, svarīgāk kļūst izjust komfortu, mieru, dzīvot apzinātāk un uzmanīgāk.

Šis laiks ir ideālais mājas solim, tīrīšanām, mazgāšanām, plauktu un skapju revidēšanām, produktu iepirkšanai, visām sievišķīgajām nodarbēm. Hormonu īpašajā ietekmē ir iespējams pamanīt lietas, kuras agrāk tika nepamanītas. Rodas vēlēšanās atslābināties, vairāk parūpēties par sevi un savu personisko teritoriju, ģimenes ligzdu. Sociālās aktivitātes kļūst nogurdinošas. Vēlams uzturā lietot ceptus dārzeņus un produktus, kas bagāti ar B grupas vitamīniem, kalciju, magniju, šķiedrvielām. Tie palīdzēs stabilizēt noskaņojumu un mazinās kāri pēc saldumiem.

Mēnešreižu laikā spēcīgāk darbojas intuīcija. Vērtīgi būtu šos intuīcijas vēstījumus pierakstīt speciālā dienasgrāmatā un pasekot, kā tie atkārtojas vai mainās katru mēnesi. Daudzām sievietēm tas esot palīdzējis dziļāk saprast sevi un savus instinktus. Tāpat tas var palīdzēt pamanīt svarīgas domas, kas aicina uz aktīvu rīcību. Mēnešreižu laikā ieteicams ēst vairāk:

  • produktu ar zemu glikēmisko indeksu (piemēram, lēcas, griķi, pilngraudu makaroni, auzu pārslas, rieksti u.c.),
  • sulīgu augļu un dārzeņu,
  • ar jodu un cinku bagātu produktu (jūras zivis, aļģes, sēklas, rieksti).

Fiziskām aktivitātēm šajā laikā jābūt mērenām, lēnām, nepārslogojošām. Ideāli – stiepšanās vingrinājumi, speciālās jogas pozas, pastaigas. Liela uzmanība jāpievērš savai pašsajūtai.

Pēc mēnešreizēm sākas periods, kuram raksturīgs radošuma, fiziskās un emocionālās enerģijas pacēlums. Atvērtība jaunajam, labas darbaspējas un izturība. Paaugstinās vēlme pēc saskarsmes un komunikācijas, vieglāk ir izteikt savas domas un viedokli, piesaistīt citu uzmanību. Labi norit socializācija, pārrunas un kontakti. Garastāvoklis ir stabilāks un pacilātāks. Uzturā ieteicami fermentēti, skābēti, diedzēti produkti, dārzeņi, liesa gaļa, graudaugi. Vieglāk ir izturēt lielu fizisko slodzi.

5. Dzīvot sievišķajās enerģijās

Lai hormonālā sistēma būtu līdzsvarā, sievietei jādzīvo sievišķajās enerģijās. Tas nozīmē:

  • Dzīvot harmonijā ar savu bioķīmiju.
  • Nebaidīties izteikt un izrādīt savas emocijas.
  • Uzņemties atbildību par savu rīcību un izvēlēm.
  • Ļaut sev baudīt dzīvi.
  • Būt izvēlīgai attiecībās. Biežāk uzdot sev jautājumu: „Kā es jūtos pēc saskarsmes ar šo cilvēku? Vai esmu iedvesmota, pilna enerģijas, prieka un izjūtu atbalstu? Vai tieši pretēji – jūtos aizvainota un nojaušu, ka man tiek darīts pāri?” Ja otrais variants, tad nepieciešams nostādīt stingras robežas attiecībās ar konkrēto cilvēku. Jāatrod iespēja pavadīt vairāk laika ar tiem, kas atbalsta, uzmundrina, rada prieka un laimes sajūtas. Saskarsmei ir jābūt vieglai un dabiskai, nevis uzvilktai un saspringtai.
  • Mācēt pieņemt atbalstu un palīdzību no citiem.

Atrasts šeit: “Код Женщины. Как гормоны влияют на вашу жизнь” Алиса Витти

Autors: tava-pasaule.lv / Publicēts 12.06.2019.



SAISTĪTIE RAKSTI:
Diētas, veselības un atslodzes dienu kalendāri Receptes un uzturs
7 soļi līdz ideālam augumam Skaistumkopšana



4 komentāri
  1. 02/07/2019
  2. 23/07/2019
  3. 29/08/2019

Komentēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *