3 veidi kā uzlādēt sevi ar Saules enerģiju: Surya Namaskar, Saules tēja un krāsu terapija

Saule mums dod dzīvesprieku, optimismu, veselību un labu pašsajūtu. Jo piepildītāki ar Saules enerģiju esam, jo vairāk mums gribas kustēties, darīt un radīt. Ja Saules enerģijas pietrūkst, tad darīt negribas neko, mūs moka apātija, slinkums, bailes, raizes, depresija. Kā uzlādēt sevi ar Saules enerģiju gada tumšākajā laikā?

Novembra beigas un daļa decembra ir tumšākais gada periods, kad Saules gaismu saņemam pavisam maz. Vakaros ļoti agri kļūst tumšs un līdz Ziemas Saulgriežiem kļūs arvien tumšāks. Ir daudz dažādu metožu, kā uzturēt sevī gaišu, saulainu un spēcīgu enerģētiku un šeit būs dažas no tām.



3 veidi kā uzlādēt sevi ar Saules enerģiju

1. Celties pirms Saules un aktīvi vingrot

Vingrot tā, lai sasildās katrs muskulis, un siltums tiek līdz katrai ķermeņa šūniņai. Rīta stundai ir sava īpašā maģija. Tie, kas pieraduši celties pirms Saules, to ļoti labi zina. Diena tad veidojas pavisam savādāka – radošāka un piepildītāka.

Vēl labāk, ja ir iespēja pavērot saullēktu, pameditēt uz to un vizualizēt, kā Saule, paceļoties virs horizonta līnijas, sūta mums daļu no sava varenā spēka.

Kā uzlādēt sevi ar Saules enerģiju

Surja Namaskar jeb sveiciens Saulei

Milzīgu enerģētisko lādiņu dod no rīta izpildīts populārais jogas komplekss „Sveiciens Saulei” (Surya Namaskar). Pēc nosaukuma vien jau ir skaidrs, ka tā ir sasveicināšanās ar Saules enerģijām. Sava veida pagodināšana un līdz ar to – labvēlības iegūšana. „Surya” nozīmē Saule, bet „namaskar” – sveicināšana.

“Sveiciens Saulei” sastāv no 12 pozīcijām un, lai gan tas var šķist kā fizisko vingrojumu kopums, īstenībā tā ir arī nopietna garīgā prakse. Tiek attīstīts, atveseļots un enerģetizēts ne tikai fiziskais ķermenis, bet trenēts arī garīgais spēks.

Ideālā variantā, praktizējot Surya Namaskar, pie katras pozas jākoncentrējas uz atsevišķiem enerģētiskajiem centriem – čakrām un jāskaita attiecīga mantra. Bet iesākumā var veikt tikai vingrojumus-pozas un tas vien jau dos labus rezultātus. Attieksme pret sevi, dzīvi un visu apkārtējo mainīsies. Tā kļūs daudz pozitīvāka, radošāka un saulaināka.




Regulāras Surya Namaskar prakses labvēlīgā iedarbība:

🔆 Uzlādējas „iekšējais akumulators”, pieaug enerģija, optimisms, labklājības un apmierinātības sajūtas, pašpārliecinātība un ticība saviem spēkiem.

🔆 Tiek masēti un tonizēti visi muskuļi, cīpslas, locītavas, iekšējie orgāni. Ķermenis kļūst lokanāks. Uzlabojas vielmaiņa, nervu sistēmas un endokrīnās sistēmas darbība.

🔆 Uzlabojas psihoemocionālais stāvoklis. Mazinās trauksme, bailes, nemiers, stress un spriedze. Atkāpjas depresīvi melanholiskā dzīves uztvere, atjaunojas iekšējais līdzsvars, un dzīve iegūst spilgtas krāsas. Mēs iemācāmies ieklausīties savā ķermenī un kontrolēt domas.

🔆 Regulāri veicot šo kompleksu ir iespējams atbrīvoties no tieksmes uz kaitīgiem ieradumiem un tādām problēmām kā mazasinība, aptaukošanās, hronisks nogurums, varikozas vēnas, plaušu saslimšanas, reimatisms, migrēnas, aizcietējumi, aknu darbības traucējumi, ekzēmas, zems asinsspiediens, neirozes, psihozes un daudzām citām kaitēm.

Surya Namaskar var veikt visi: gan lieli, gan mazi. Nav nekādu vecuma ierobežojumu. Tomēr, ja ir nopietnas problēmas ar mugurkaulu vai hroniska hipertonija, pirms uzsākt praktizēt, drošības pēc jāpakonsultējas ar savu ārstu.

Kā praktizēt

Sākumā jānostājas taisni, jāatbrīvojas un domās jāapseko savs ķermenis sākot no galvas un beidzot ar pēdu pirkstiem, pa ceļam pievēršot uzmanību sasprindzinājumiem un domās atbrīvojoties no tiem.

Tad jāiedomājas, ka no galvvidus uz augšu mūs velk kāds neredzams pavediens. Pēc tam jāpievērš uzmanība pēdām, iztēlojoties, ka zeme ar milzīgu spēku velk mūsu ķermeni sev klāt, un viss atlikušais sasprindzinājums iziet caur pēdām zemē. Šīm vizualizācijām jāveltī dažas sekundes un tad var pāriet pie paša kompleksa izpildīšanas.

Jāsāk ar dziļu ieelpu. Tālāk pēc shēmas:

Pozas nosaukums un ilustrācija Izpildījums un elpošana Čakra uz kuru jākoncentrējas Saules mantra*, tās tulkojums. (Bidža** mantra iekavās)
1. Pranamāsana.

Pranamāsana

Nostājas taisni un ar izelpu saliek rokas pie krūtīm kā lūgšanā. Anahata – ceturtā jeb sirds čakra. OM Mitraija Namaha – “Esi sveicināts, visa esošā draugs!” (OM hram)
2. Hasta utanāsana.

Hasta utanāsana

Ieelpojot paceļ rokas, izliecoties viduklī atpakaļ. Plaukstas atvērtas uz augšu. Višudha – piektā jeb kakla čakra. OM Ravaje Namaha – “Esi sveicināts, spīdošais!” (OM hrim)
3. Padahastāsana

Padahastāsana

Izelpojot noliecas uz priekšu, līdz rokas skar zemi. Jācenšas, lai ceļi būtu iztaisnoti. Svadhisthāna – otrā jeb krusta kaula čakra. OM Surja Namaha – “Esi sveicināts, visu darbību avots!” (OM hrum)
4. Ašva sančalanāsana.

Ašva sančalanāsana

Ieelpojot labo kāju virza uz aizmuguri, saliecot kreiso kāju celī un izliecoties viduklī. Galvu jāatliec atpakaļ. Adžna – sestā jeb pieres čakra. OM Bhanave Namaha – “Esi sveicināts, mirdzošais!” (OM hraim)
5. Parvatāsana.

Parvatāsana

 

Izelpojot kreiso kāju virza atpakaļ, dibens uz augšu, galva starp rokām, pēdas cenšas piespiest pie grīdas, bet zodu – pie krūtīm. Višudha – piektā jeb kakla čakra. OM Khagaja Namaha – “Esi sveicināts, pa debesīm ejošais!” (OM hraum)
6. Aštanga namaskara.

Aštanga namaskara

No sākuma uz grīdas nolaiž ceļgalus, tad krūtis un zodu. Elpas aizture. Manipūra – trešā jeb saules pinuma čakra. OM Pušne Namaha – “Esi sveicināts, barību dodošais un stiprinošais!” (OM hraha)
7. Bhudžangāsana jeb kobras poza.

Kobras poza - Bhudžangāsana

Ieelpojot pie zemes nolaiž gurnus un izliecas uz augšu kā kobra. Svadhišthāna – otrā jeb krusta kaula čakra. OM Hiranja Garbhaija Namaha – “Esi sveicināta, zeltainā kosmosa sēkla!” (OM hram)
8. Parvatāsana.

Parvatāsana

Izelpojot dibenu atkal virza uz augšu, bet zodu – pie krūtīm kā 5. pozīcijā. Višudha – piektā jeb kakla čakra OM Maričaije Namaha – “Esi sveicināta, starojošā saules gaisma!” (OM hrim)
9. Ašva sančalanāsana.

Ašva sančalanāsana

Ieelpojot saliec kreiso kāju un virza to uz priekšu, labā paliek aizmugurē. Izliecas kā 4. pozīcijā, skats uz augšu. Adžna – sestā jeb pieres čakra. OM Aditjaja Namaha – “Esi sveicināts, Aditi dēls!” (OM hrum)
10. Padahastāsana.

Padahastāsana

Izelpojot veic noliekšanos uz priekšu kā 3. pozīcijā. Svadhišthāna – otrā jeb krusta kaula čakra. OM Savitre Namaha – “Esi sveicināts, saules dzīvinošais spēks!” (OM hraim)
11. Hasta utanāsana.

Hasta utanāsana

Ieelpojot atliecas atpakaļ kā 2. pozīcijā. Višudha – piektā jeb kakla čakra. OM Arkaja Namaha – “Esi sveicināts, uzslavu cienīgais!” (OM hraum)
12. Pranamāsana.

Pranamāsana

Izelpojot nostājas taisni ar pie krūtīm saliktām rokām kā 1. pozīcijā. Anahata – ceturtā jeb sirds čakra. OM Bhaskaraija Namaha – “Esi sveicināts, Apgaismotāj!” (OM hraha)

*Ja Surya Namaskar praktizēšanai grib pievienot mantras, tad iztēlojas, ka katra mantra it kā skan no attiecīgās čakras.

**Bidža mantras (sauktas arī par sēklas mantrām, saknes mantrām, bīja mantrām) – īpašas skaņas, kas rada ķermenī un prātā spēcīgas enerģētiskas svārstības. Tās var izmantot saules mantru vietā. Mantras izrunā skaļi, klusu vai domās pie sevis. Kā kuram ērtāk.



Šie 12 ķermeņa stāvokļi jeb pozas ir puse no vingrojumu kompleksa. Tālāk jāveic ieelpa, noliekot rokas gar sāniem un tad atkal sāk ar pirmo pozu, izpildot visus 12 vingrojumus. Bet tur, kur izvirzīja labo kāju atpakaļ, izvirza kreiso, lai simetriski trenētos abas ķermeņa puses. Tādā veidā pilns aplis sastāv no 24 pozām, 2 daļas pa 12.

Iesācēji var sākt ar 2, 3 apļiem dienā, pakāpeniski palielinot apļu skaitu. Galvenais ir nepārpūlēties. Ja kāda poza neizdodas, nevajag sevi mocīt ar varu. Pakāpeniski, veicot kompleksu katru dienu, izstrādāsies lokanība un muskuļi kļūs elastīgāki.

Pēc kompleksa izpildīšanas dažas minūtes jāpaguļ šavasanā (līķa pozā). Tas ir, jānoguļas uz muguras, jāaizver acis un pilnībā jāatslābinās. Domās jāapseko viss savs ķermenis sākot no kāju pirkstiem, potītēm, apakšstilbiem, augšstilbiem un tā tālāk līdz galvai un sejai. Pie katras ķermeņa daļas jāpakavējas, lai pārliecinātos, ka tur nav palicis kāds sasprindzinājums. Ja ir – jāatslābina. Šavasana palīdz noņemt uzbudinājumu, nomierina un harmonizē prātu.

Surja Namaskar ir viens no efektīvākajiem vingrojumu kompleksiem veselības un pašsajūtas uzlabošanai, kas apvieno sevī fiziskās kustības, elpošanas vingrinājumus un meditatīvās tehnikas. Tā praktizēšana neprasa daudz laika, pietiek ar 5 – 15 minūtēm dienā. Nav nepieciešams speciāls aprīkojums vai īpaši piemeklētas telpas. Vislabāk to veikt no rīta, tukšā dūšā un brīvā dabā. Protams, ja laika apstākļi ļauj. Ja Jūs vēl neesat šos vingrojumus apguvuši, noteikti apgūstiet un drīzi vien ievērosiet to labvēlīgo iedarbību!

2. Maģiskā Saules tēja

Kā uzlādēt sevi ar Saules enerģiju. Maģiskā Saules tēja




Šis ir vēl viens labs, neparasts un jautrs paņēmiens, kā piepildīt sevi ar pozitīvajām Saules enerģijām. Turklāt tas attīsta iztēli un trenē vizualizēšanas spējas. Var veikt rotaļas veidā kopā ar bērniem.

Tējas pagatavošanai būs nepieciešams:

1. Saulaina diena.
2. Glāze ūdens.
3. Mīļākā tēja.
4. Tējkarote medus.

Darbības:

Jāuzvāra ūdens un jāpagatavo sava iecienītākā tēja. Jānoliek tējas tase uz palodzes tā, lai tai virsū tiek saules stari. Ja ir iespēja to darīt brīvā dabā, tad vēl labāk! Skatāmies un cītīgi vērojam, kā Saules stari rotaļājas tējas tasē un vizualizējam, ka tēja piepildās ar īpašu Saules spēku, enerģiju, prieku, gaismu, laimi, veselību… saliekam tējas tasē visas pozitīvās domas, kādas vien varam iedomāties.

Tad ņemam karoti ar medu, liekam tējā un maisām. Vērojam, kā zeltainais medus izkūst un domājam par to milzīgo dabas spēku, kas atrodas šajā medus karotē. Par to lielo daudzumu saules apmīļoto ziedu, kurus čaklajām bitēm nācās „apskraidīt”. Un tagad visa šī varenā enerģija ir apkopota vienā mazā tējas tasē. Un tas viss – veltījums mums.

Tad maģiskā Saules tēja ar baudu un pateicību jāmalko. Pēc šādas „uzlādēšanas” tā liksies daudzreiz garšīgāka un vērtīgāka. Enerģijas līmenis uzreiz uzlēks vēl nebijušos augstumos.

3. Krāsu terapija. Saules krāsas

Kā uzlādēt sevi ar Saules enerģiju. Krāsu terapija

Katrai krāsai ir sava vibrācija. Katra izraisa savādākas sajūtas un emocijas. Ja jūtamies slikti, skumīgi un nomākti, tad jāpievērš uzmanība tam, kādas krāsas ir mums apkārt. Tas ir īpaši svarīgi gada tumšākajā laikā. Ja sāk pietrūkt enerģijas un nekas vairs nesagādā prieku, tad situāciju var mainīt Saules krāsu izmantošana apģērbā, aksesuāros, interjerā.

Kādas ir Saules krāsas? Saules krāsas ir visas dzeltenās, spilgti dzeltenie toņi, oranžās, ugunīgi – sarkanās, zelta un zeltainie toņi. Jo vairāk tās izmantosim savā apkārtnē, jo priecīgāks kļūs prāts. Var biežāk dedzināt dzeltenas sveces, vai piekārt pie sienas gleznu dzeltenos un sarkanos toņos. Vēl labāk, ja šī glezna ir pašu rokām gleznota, jo arī visas radošās nodarbes modina, pastiprina un vairo mūsos Saules enerģiju.

Kad nakts ir garāka par dienu, kad dienas gaismas kļūst arvien mazāk, tad jāķer katrs saules stariņš. Katra saulaina diena ir kā dāvana, kas jāizbauda. Lai mums visiem svētīgs un gaišām domām apvīts Ziemassvētku gaidīšanas laiks!

Autors: tava-pasaule.lv / 29.11.2018. / Literatūra (vingrojumu komplekss “Sveiciens Saulei” un vingrojumu attēli): Свами Сатьянанда Сарасвати “Сурья Намаскара”. / Foto: pixabay.com, kolāža: tava-pasaule.lv

SAISTĪTIE RAKSTI:
Veselības maratons: ziemas diēta Visas problēmas ir atrisināmas: īpašā elpošanas tehnika
R. Šarmas padomi pozitīvai dzīvei Kā mainīt dzīvi 1 mēneša laikā
Viņa kāpj uz skatuves, lai dziedātu mantras Veselīgs dzīvesveids:raksti, atslodzes kalendāri





Komentēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *